بنا بود که مناظره ساعت 21:30 شروع شود اما با طی تشریف و توضیحات مقدماتی مناظره از حدود 21:45 آغاز شد.

قبل از شروع صحبت های نامزدها مجری توضیح داد در برنامه دیشب جلیلی یک دقیقه و سی ثانیه بیشتر صحبت کرده بود که این زمان برای پزشکیان در نظر گرفته خواهد شد.

پرسش اول از پزشکیان

مجری برنامه در پرسش اول از پزشکیان -بدون نام بردن از ظریف- از این نامزد انتخاباتی درباره بحثی که ظریف در صداوسیما مطرح کرده بود پرسید. ظریف از قانون «اقدام راهبردی» گفته بود. قانونی که مجلس سابق اواخر دوره دوم روحانی تصویب کرد و بسیاری بر این باور هستند که مانع از بازگشت ایران به برجام بود. 

این پرسش پزشکیان را در موقعیت سختی قرار داد. چرا که یکی از بحث های اصلی پزشکیان پیروی از قانون و سیاست های کلی بود. پزشکیان البته زیربار نرفت و گفت قانون را اجراع خواهد کرد اما با مذاکره با مقامات بالا گره ها را خواهد گشود. 

جلیلی با حمله شروع کرد

جالب این بود که در پرسش دوم مجری اسم ظریف را آورد و گفت که به گفته او جلیلی عامل اصلی تحریم ها است. اما فارغ از پرسش جلیلی حمله ای آغاز کرد. 

جلیلی به پزشکیان گفت جای تاسف است که تو ایران را قفس می دانی. اینجا بود که پزشکیان گفت شما با تحریم چطور می خواهید پرواز کنید. 

گفت و گو اینجا بود که رفت و برگشتی شد. کمی که جلو رفت جلیلی حسابی عصبی شد. حرف جلیلی این بود که شما همه امتیازها را دادید و دیگر می خواهید چه را به دشمن بدهید.

او همچنین در ادامه حملات تندش گفت که مملکت 40 سال دست شما بوده است. منظور او دوره هاشمی و خاتمی و روحانی بود. 

اعتراض پزشکیان به مجری

جلیلی در آخر صحبتش به پزشکیان گفت تو پزشک هستی و اگر اشتباه تشخیص بدهی آدم کشته می شود. اینجا بود که دیگر کاسه صبر پزشکیان سررفت و گفت به مجری اعتراض کرد که نوبت من که شد ایشون باید ساکت باشد تا من هم حرف بزنم.

پزشکیان به جلیلی به کنایه گفت تو مدیریت خواندی! او گفت اگر شما برنامه داشتی چرا به دولت رییسی ندادید.

پزشکیان در آخر به تحریم ها و اف ای تی اف پرداخت. در مجموع در این نوبت درگیر بود.

وقتی جلیلی شروع کرد به حرف زدن این بار پزشکیان بود که وسط حرف پرید. درگیری در کل بالا گرفت.