hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد

آغاز ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد

طی آئینی و با حضور برخط سرپرست ریاست جمهوری، عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب فارس آغاز شد.

سه شنبه ۱۲ تیرماه با حضور برخط محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، کلنگ شهرک تخصصی زنجیره مس توسط معاون وزیر صمت، نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت فارس و مقام‌های محلی، در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به زمین زده شد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) دراین مراسم گفت: توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست، از اولویت های ایمیدرو محسوب می شود و رونمایی از شهرک مس در همین راستا است.

محمدرضا موثقی نیا افزود: طرح توسعه صنعت مس که یادگار ماندگار منسوب به شهدای خدمت و خادم الرضا شهید آیت ا... رئیسی است در راستای جهش تولید خواهد بود و از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که بازار هدف، نوع تولید محصول و گرفتن سهم از تولید محصولات “های تکنولوژی” از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پایین دستی مس محسوب می‌شود.

موثقی نیا با اشاره به اینکه در مسیر زنجیره مس شرایط فراهم است و گلوگاهی نداریم تصریح کرد: این رویداد گام دوم صنعت مس محسوب می شود که در این  زنجیره فرایندی ۲۲ گانه ازجمله ذوب و ریخته گری و ...   انجام می شود.

وی افزود: در کشور ذخیره سنگ مس اکتشافی ،  ۲۰ میلیارد تن  است که در این خصوص سالیانه ۳۰۰ هزار تن کاتد مس هم تولید می شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با تاکید براینکه ذخایر معادن مس ایران ۶.۱ جهان می باشد بیان کرد: شهرک تخصصی صنعت مس درراستای ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و افزایش سهم صنایع پایین دستی  در جهان را هدف گذاری نموده است.

حسن شیخ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم، گفت: توسعه منطقه‌ای مستلزم تامین زیر ساخت های لازم، تامین منابع مالی و سرمایهایی و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری‌های لازم در استان است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: شهرک تخصصی زنجیره مس درزمینی به مساحت ۸۰۰ هکتاربا میزان سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلار احداث می‌شود.

حمید رضا ایزدی افزود: این طرح در راستای اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری تاثیر  مسقیم و بسیار مهمی در جهش تولید و توسعه فعالیتهای اقتصادی برای شهرستان لامرد، استان فارس و کشور دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد