hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > جنگنده F-۱۵EX Eagle II چه تفاوت‌هایی با نسخه اورجینال F-۱۵ دارد؟

جنگنده F-۱۵EX Eagle II چه تفاوت‌هایی با نسخه اورجینال F-۱۵ دارد؟

جنگنده F-۱۵ EX Eagle II بوئینگ علیرغم نداشتن قابلیت پنهانکاری F-۲۲ و F-۳۵، انتظار می‌رود که به ستون فقرات دفاع داخلی ایالات متحده تبدیل شود. مجهز به سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته و قابلیت‌های اقدامات متقابل پیشگیرانه که به بهبود آگاهی موقعیتی خلبان کمک می‌کند، این جنگنده یک پلتفرم مناسب برای استقرار سلاح‌ها در پشتیبانی از F-۲۲ و F-۳۵ است.

جنگنده F-۱۵EX Eagle II ساخت بوئینگ که بر اساس جنگنده F-۱۵E Strike Eagle ساخت مک دانل داگلاس برای نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی ساخته شده است، جدیدترین نسخه جنگنده ضربتی چند منظوره این هواپیمای مشهور است. در سال ۲۰۱۸، تحقیقات موسوم به ارزیابی و بررسی برنامه ایالات متحده نشان داد که به دلیل کمبود F-۲۲ رپتور ساخت لاکهید مارتین/بوئینگ و تاخیر در تولید و تحویل F-۳۵ Lightning II‌های لاکهید مارتین، ساختن یک نسخه به روز شده از F-۱۵E Strike Eagle ساخت مک دانل داگلاس هوشمندانه خواهد بود.

به گزارش روزیاتو، جنگنده F-۱۵EX Eagle II بوئینگ علیرغم نداشتن قابلیت پنهانکاری F-۲۲ و F-۳۵، انتظار می‌رود که به ستون فقرات دفاع داخلی ایالات متحده تبدیل شود. مجهز به سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته و قابلیت‌های اقدامات متقابل پیشگیرانه که به بهبود آگاهی موقعیتی خلبان کمک می‌کند، این جنگنده یک پلتفرم مناسب برای استقرار سلاح‌ها در پشتیبانی از F-۲۲ و F-۳۵ است.

پایان جنگ سرد و جنگ علیه تروریسم

جنگنده F-۱۵EX Eagle II چه تفاوت‌هایی با نسخه اورجینال F-۱۵ دارد؟

هنگام استفاده از ریل‌های توسعه‌یافته پیشنهادی و ایستگاه‌های تسلیحاتی مخازن سوخت تطبیقی (CFT)، یک جنگنده F-۱۵EX می‌تواند موارد زیر را حمل کند:

۱۶ فروند موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد (AGM)

۴ فروند موشک AIM ۹،

۲ فروند موشک هوا به سطح AGM-۸۸ HARM

۱۶ فروند بمب با شعاع کوچک GBU-۳۹،

۱ فروند بمب ۴۵۰ کیلوگرمی و ۲ موشک AGM-۸۸ HARM

منبع: fararu-750310

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد