hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > صرفه‌جویی 125 میلیاردریالی با کشف ماینرهای غیرمجاز در شیراز

یک مسئول در توزیع برق شیراز مطرح کرد:

صرفه‌جویی 125 میلیاردریالی با کشف ماینرهای غیرمجاز در شیراز

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که در سه ماه ابتدایی امسال با کشف بیست و هشت مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز، معادل 125 میلیاردریال صرفه‌جویی در محدوده تحت مدیریت این شرکت محقق شده است.

محمد حضرتی با ارائه آماری از کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز گفت: سال گذشته با استفاده از گزارش‌های مردمی و به واسطه تعامل و هم‌افزایی مطلوب فراجا و دستگاه قضایی، 32 مرکز استخراج رمزارز در حوزه تحت مدیریت توزیع برق شیراز کشف شد.

او با بیان اینکه مجموعا 316 دستگاه ماینر غیرمجاز، از 32 مرکز یاد شده، توقیف شد، گفت: انرژی بازگشتی به واسطه این میزان کشفیات بالغ بر یک میلیون کیلووات ساعت بود که ارزشی معادل 25 میلیارد ریال داشت.

حضرتی با اشاره به رشد قابل توجه کشفیات در سه ماهه اول امسال، گفت: در این مدت 28 مرکز استخراج رمزارز شناسایی و با همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی 276 دستگاه ماینر از این اماکن کشف شد.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: انرژی برگشتی 276 دستگاه ماینر کشف شده اخیر، معادل 3 میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت ارزیابی و ارزش آن بالغ بر 125 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: افرادی‌که تمایل به استخراج رمزارز دارند باید پس از طی مراحل قانونی دریافت مجوز، فعالیتی قانومند را دنبال کنند تا حقی از جامعه ضایع و آسیب به شبکه توزیع برق وارد نشود.

حضرتی ضمن هشدار به عوامل و مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، گفت: اعلام گزارش منجر به کشف مراکز و دستگاه‌های استخراج رمزارز، برابر قانون، مشمول پاداش خواهد بود و این امر از 22 اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

او ادامه داد: پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و در بخش ثبت گزارش رمز ارز غیر مجاز اقدام کنند.

حضرتی  با اشاره به افزایش ۲ برابری سقف پاداش کشف ماینر غیرمجاز در دستگاه‌های دولتی، ادامه داد: مرحله نخست پاداش ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است.

او اضافه کرد: این رقم تا سقف ۲۵ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ۱۵ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

حضرتی گفت: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اقدام غیرقانونی آنان علاوه بر ضبط دستگاه‌های استخراج رمزارز، جرایم سنگینی را تا بیش از 100 برابر نرخ انرژی مصرفی، برایشان به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هویت گزارش دهنده محرمانه خواهد ماند، گفت: معرفی ماینرهای غیرمجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می کند و نقش بسزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد