hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان براي نخستين بار در رتبه‌بندی تايمز

قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان براي نخستين بار در رتبه‌بندی تايمز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان براي نخستين بار در رتبه‌بندی آسيايي موسسه تایمز در سال 2020 خبر داد.
 دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: در اين رتبه‌بندی دانشگاه سمنان در رتبه 301 تا 350 قرارگرفته است.
دکتر سعدالدین با بیان اینکه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد افزود :  در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ از جمهوری اسلامی ایران تعداد ۴۰ دانشگاه حضورداشته‌اند که ۵ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرارگرفته‌اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد : تعداد دانشگاه‌های ایران  در رتبه‌بندی آسیایی سال  ۲۰۱۹ این موسسه  ۲۹ دانشگاه بود که این رقم در سال 2020 به ۴۰ دانشگاه افزایش یافته است .
دکتر سعدالدیناظهار داشت : در  رتبه‌بندی سال 2020 این موسسه  ۱۱ دانشگاه (یاسوج، بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اصفهان، کردستان، شهید چمران اهواز، بوعلی سینا، دانشگاه سمنان، شهرکرد، شاهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز) حضور دارند که در رتبه‌بندی سال پیش حضور نداشته‌اند .
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور در سال 2020 توانسته‌اند با تلاش مضاعف به جایگاه چشمگیرتری دست یابند خاطر نشان کرد : روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین‌المللی (۷.۵)  استفاده شده است
یاد آور می شود ؛ رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور در برداردکه از این میان ۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارند .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد