hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > گسترش فرهنگ حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی در جامعه ضروری است

گسترش فرهنگ حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی در جامعه ضروری است

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از پروژه های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی منطقه کالپوش بازدید کردند

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درحاشیه بازدید عنوان کرد: گسترش فرهنگ حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در جامعه ضروری است.میرعماد توسعه جنگل‌های استان حفاظت و مراقبت از آن را یک ضرورت دانست وتاکید کرد:زمانی جنگلکاری ارزشمند می‌شود که به گذشته نیز توجه داشته و آن را حفظ کنیم.

وی در بیان اهمیت درختکاری به روایاتی از رسول خدا صلوات‌الله‌علیه و آله پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: (اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد).

میرعماد وظیفه تک تک ما در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی موجود، به خصوص جنگل‌ها ، مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی یک وظیفه دینی و ملی بر شمارد.

علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اشاره کرد: اشاعه فرهنگ حفظ و مراقبت از درختان و جلوگیری ازتخریب جنگل‌ها باید هم به صورت عمومی صورت گیرد.

حیدریان گفت: با ترویج کاشت درخت به زیبایی محیط زندگی ،کار خود و سالم سازی فضا کمک کنیم. اساسی ترین راهکار مقابله با آلودگی آب، خاک و هوا در دنیا درختکاری است و همه باید در زمینه کاشت و نگهداری از درختان همکاری داشته باشند.

حیدریان در بازدید از بوستان روستایی کرنگ کالپوش افزود: احداث این بوستان به صورت مشارکتی توسط منابع طبیعی و شورای اسلامی روستا صورت گرفت و نهاده‌های موردنیاز نظیر تهیه طرح تفصیلی و تأمین نهال توسط منابع طبیعی ،کاشت ، مراقبت و نگهداری توسط شورای روستا انجام خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد