hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > « سيستم كنترل دماي محيط داخلي با استفاده از ملات رسانا » ثبت اختراع شد

« سيستم كنترل دماي محيط داخلي با استفاده از ملات رسانا » ثبت اختراع شد

 «سيستم كنترل دماي محيط داخلي با استفاده از ملات رسانا» توسط محققان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی عمران و همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.
داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع توسط  دكتر رضا کی پور عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، محمد فردوسیان و علی جرجانی از دانشجویان کارشناسی و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 101019 به ثبت رسید.
دکتر کی پور در توضیح این اختراع گفت: امروزه در سيستم هاي گرمايش داخلي، به منظور تأمين گرماي مطلوب فضا، از گاز براي گرمايش مستقيم و يا گرم كردن آب و انتقال آن به نقاط مورد نياز، استفاده مي شود که مشكلات استفاده از اين روش، اتلاف انرژي، مصرف زياد گاز، سختي انتقال انرژي به دليل استفاده از لوله كشي آب و ايجاد گرماي نامتوازن است.
وی افزود: در اين اختراع سيستم گرمايش مبتني بر ملات رسانا است كه با استفاده از جريان برق، گرماي مورد نياز را از طريق ديوارهاي جانبي و نيز كف تأمين مي كند.
دکتر کی پور با بیان اینکه سيستم معرفي شده به منظور حفظ ايمني و كنترل دماي محيط داخلي از يك سيستم كنترلي الكتريكي استفاده می کند اظهار داشت :  از مزاياي اين اختراع مي توان به يخ زدايي و برف زدايي رويه راه و پل، ايجاد گرماي يكنواخت، مصرف انرژي بهينه به دلیل استفاده از يك سيستم كنترلي، پياده سازي آسان، هزينه اجرا و نصب معقول و در دسترس بودن مواد اوليه اشاره كرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد