hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقدامات جهادی دانشگاهیان دانشگاه سمنان برگزار شد

ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقدامات جهادی دانشگاهیان دانشگاه سمنان برگزار شد

ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقدامات جهادی دانشگاهیان دانشگاه سمنان برای مقابله با ویروس کرونا با ارائه پیشنهاد ایجاد آزمایشگاه پیشرفته برگزار شد .
مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به شرایط پیش آمده در کشور ناشی از انتشار ویروس کرونا بر به‌کارگیری توانمندی‌های علمی محققان و گام‌برداشتن در جهت حل بخشی از مشکلات کشور در این زمینه تأکید کرد.
دکتر نصیری به برخی از اقدامات دانشگاهیان دانشگاه سمنان در دوره شیوع ویروس کرونا در راستای انجام وظیفه انسانی خود اشاره نمود، و ادامه اقدامات جهادی دانشگاهیان در هماهنگی کامل با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را امری ضروری دانست.
دکتر سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به بیان پتانسیل نیروی انسانی متخصص در زمینه ویروس شناسی و ایمنی شناسی در دانشگاه‌های سمنان و علوم پزشکی سمنان پرداخت.
دکتر سعدالدین بر ضرورت ایجاد بستر لازم جهت پیشگیری و مقابله با تهدیدهای بیولوژیک آینده مشابه بیماری کوید ۱۹ که در حال حاضر گریبانگیر جامعه بشری شده است با استفاده از فرصت‌های پیش آمده در این برهه زمانی تأکید کرد.
دکتر محمد حسن یوسفی رئیس دانشکده دامپزشکی نیز تراکم جمعیتی کم و معین بودن استان سمنان برای استان‌های پر جمعیت مجاور را مزیتی برای احداث و تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته زیستی در این استان دانست.
دکتر یوسفی ضمن تأکید بر آمادگی همکاران دانشکده دامپزشکی دانشگاه برای مشارکت در طرح‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی سمنان به بیان برخی از توانمدنی‌های این دانشکده در زمینه ویروس شناسی و بیماری‌های عفونی پرداخت.
دکتر پرویز کوخایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این جلسه ضمن اشاره به توانمندی‌های دانشکده دامپزشکی و گروه زیست‌شناسی دانشگاه سمنان بر آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان جهت همکاری بیشتر با دانشگاه جامع سمنان تأکید کرد.
دکتر کوخایی خاطر نشان کرد همکاری خوب این دو دانشگاه بزرگ استان جهت رفع مشکلات مردم با تعریف‌ طرح‌های مشترک و همدلی مناسب موجود بین مسؤولین دو دانشگاه افزایش خواهد یافت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد