hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بخش بالا ولایت باخرز با 2000 حادثه، نیازمند ساخت پایگاه امداد و نجات

بخش بالا ولایت باخرز با 2000 حادثه، نیازمند ساخت پایگاه امداد و نجات

بخشدار بخش بالا ولایت شهرستان باخرز اظهارکرد: افزون بر 2000 حادثه و واقعه طبیعی اعم از سیل، زلزله، کولاک و یخبندان و اتفاقات انسان ساخت از جمله تصادفات جاده ای، انفجار، ریزش بنا و ساختمان و سقوط در چاه و ... در یک دهه اخیر در بخش بالا ولایت شهرستان باخرز رخ داده است.

خواف  ناهیدبخششی پایگاه خبری رویداد ایران-غلامعباس پورمحمد گفت: بروز چنین وقایعی نیاز ایجاد و ساخت پایگاه امداد و نجات هلال احمر را ضروری کرده است. 
وی اعلام کرد: نزدیک ترین مرکز و پایگاه های امدادی با مرکز بخش بالا ولایت، 60 کیلومتر فاصله دارد و این در حالی است که در جریان امداد رسانی به مصدومان و مجروحان، ثانیه ها برای امداد و نجات به افراد حادثه دیده حائز اهمیت است.  
بخشدار بخش بالا ولایت باخرز افزود: وسعت سرزمینی، جمعیت و پراکندگی سکونت گاه ها و تعدد بلایا و تنوع اتفاقات و با توجه به ضعف استاندارد های لازم در حوزه زیرساخت های این منطقه از دیگر عوامل ضرورت احداث پایگاه امدادی است. 
وی یادآور شد: روز گذشته، فردی در روستای فری‌آباد از توابع شهرستان باخرز به درون چاه آب سقوط کرد که با کمک و همت مقنی ها و‌ اهالی روستا، پیکرش از داخل چاه خارج شد. 
به گفته پورمحمد، بخش بالا ولایت شهرستان باخرز، 25 روستا با 23 هزار نفر سکنه دارد و فاصله دورترین روستای آن تا مرکز بخش 60 کیلومتر است. 
 شهر قلعه نو علیا مرکز بخش بالا ولایت نیز در 25 کیلومتری شمال غرب شهر باخرز مرکز این شهرستان قرار دارد.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد