hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بیانیه انجمن ملی مسئولیت اجتماعی درباره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

بیانیه انجمن ملی مسئولیت اجتماعی درباره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

انجمن ملی مسئولیت اجتماعی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

انجمن ملی مسئولیت اجتماعی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم یکی از بزنگاه های مهم تاریخ سیاسی معاصر ایران خواهد بود که چشم انداز روشنی را پیش روی مردم شریف و بزرگ ایران به وجود خواهد آورد.در شرایط کنونی شور و شوق انتخاباتی به جایی رسیده که کاندیدای ریاست جمهوری در یک رقابت فشرده و نزدیک قرار گرفته اند. در چنین شرایطی آن کسی که به عنوان رئیس جمهور آینده ایران انتخاب خواهد شد مسئولیت سنگینی در راستای تحقق مطالبات و خواسته های مردم دارد.

در همین زمینه انجمن ملی مسئولیت اجتماعی به عنوان یک انجمن ملی و پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی که در سال های اخیر برای بنگاه های دولتی وبخش خصوصی به یک موضوع استراتژیک تبدیل شده نسبت به آینده کشور احساس دغدغه می کند و مطالبات خود را با رئیس جمهور آینده و مردم شریف و بزرگ ایران مطرح می کند تا گامی موثر در فضای انتخابات و آینده ایران برداشته باشد.

انجمن ملی مسئولیت اجتماعی بر این باور است که رئیس جمهور آینده کشور از هر جریان و جناح سیاسی که باشد  می بایست نسبت به موضوع مسئولیت اجتماعی اهتمام جدی داشته باشد وآن را به عنوان یک راهبرد برای بنگاه های اقتصادی مورد تأکید قرار بدهد.دولت آینده باید در تنظیم اسناد بالادستی و وضع قوانین در زمینه مسئولیت اجتماعی  رویکرد نوینی را درپیش بگیرد که دولت های گذشته کمتر به آن توجه داشته اند.

دولت آینده باید حکمرانی خود را با توجه به مسئولیت اجتماعی شرکتی بنگاه های اقتصادی تنظیم کند و تلاش کند در راستای بومی سازی حرکت کند.

دولت چهاردهم می بایست برای بنگاه های دولتی الزامات و برای بنگاه های خصوصی مشوق هایی را در نظر بگیرد که بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی که دنبال می کنند سود و منافعی به دست بیاورند.از سوی دیگر دولت می تواند با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای صادرات بنگاه های اقتصادی به ترویج و گسترش مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور کمک کند.

رئیس جمهور آینده کشور باید به دنبال گفتمان سازی و فرهنگ سازی در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی باشد و در این زمینه بنگاه های اقتصادی را به سمتی هدایت کند که علاوه بر اینکه مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی انجام می دهند در راستای ترویج و گسترش فرهنگ این مفهوم کلیدی نیز تلاش کنند.

دولت آینده باید وضعیت مسئولیت پذیری اجتماعی و خروجی بنگاه های اقتصادی را رصد و مورد ارزیابی قرار بدهد و با تشویق بنگاه هایی که مسئولیت های خود را به خوبی انجام داده و آسیب شناسی بنگاه هایی که در این زمینه ناتوان بوده اند یک گفتمان فراگیر و موثر درزمینه مسئولیت اجتماعی در کشور به وجود بیاورد که باعث شود افق های جدیدی پیش روی کشور در این زمینه گشوده شود.

با این وجود آنچه دولت باید به صورت جدی مورد توجه قرار بدهد این است از هر گونه مداخله در زمینه مسئولیت اجتماعی و رویکرد دستوری پرهیز کرده و همه امور را به تشکل های حرفه ای و خصوصی در این زمینه واگذار کند.

در این زمینه انجمن ملی مسئولیت اجتماعی به عنوان یک انجمن تخصصی و پیشرو  با رویکرد علمی در زمینه مسئولیت اجتماعی این آمادگی را دارد که در راستای گفتمان سازی،جریان سازی و ترویج مسئولیت اجتماعی با دولت آینده همکاری کرده تا بتواند به همه بنگاه های دولتی و خصوصی در راستای تحقق این مفهوم به صورت علمی و تخصصی یاری برساند.

این انجمن با استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی ممتازی که در اختیار دارد از این آمادگی برخوردار است که موضوع آموزش مسئولیت اجتماعی را در سطح بنگاه های اقتصادی در همه مناطق کشور مورد پوشش قرار بدهد و به عنوان یک مرجع تخصصی و علمی در کنار بنگاه های اقتصادی قرار داشته باشد.

از سوی دیگر انجمن ملی مسئولیت اجتماعی از این آمادگی برخوردار است که مسئولیت برگزاری همایش ها،سمپوزیوم ها،کنفرانس ها و نشست های هم اندیشی تخصصی و علمی را برعهده بگیرد و علاوه بر اینکه باری از روی دوش دولت بردارد به بنگاه های اقتصادی نیز به صورت تخصصی براساس شاخص های بین المللی خدمات رسانی کند.

این انجمن همچنین آمادگی دارد در جهت توسعه مسئولیت اجتماعی و از طریق تسهیل گری و برقراری نظام ارتباطی با دیگر تشکل‌های فعال در زمینه مسئولیت اجتماعی و توسعه متوازن و یکپارچه، مبادرت به شبکه سازی و هم افزایی شده و  با نهادهای متولی و حاکمیتی نظام مشارکت برقرار سازد.

انجمن ملی مسئولیت اجتماعی از این قابلیت برخوردار است که در زمینه تحقیق و پژوهش ها به دولت یاری رساند و با رصد وضعیت مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی وظیفه رصد و ارزیابی عملکرد آنها را برعهده داشته باشد.

این انجمن می تواند نتایج بررسی های و تحقیقات و رصد وضعیت مسئولیت اجتماعی را در اختیار مسئولان تصمیم گیر در راستای وضع قوانین جدید در این حوزه قرار بدهد و شرایطی را فراهم بیاورد که به عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه ارزیابی مسئولیت اجتماعی کشور به شمار برود.

انتخابات ریاست جمهوری آینده هر نتیجه ای که به همراه داشته باشد برای جمهوریت نظام یک برگ برنده به شمار می رود و همه تشکل ها و انجمن های مردم نهاد خود را موظف می دانند که به رئیس جمهور آینده کشور به عنوان منتخب مردم کمک و یاری رسانند تا بتواند علاوه بر حل چالش های پیش روی کشور چشم انداز روشنی را پیش روی مردم بزرگ و شریف ایران عزیز بگشاید.به همین دلیل انجمن ملی مسئولیت اجتماعی از مردم شریف ایران می خواهد با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری را در دفتر ایران عزیز رقم بزنند و باعث سربلندی و اعتلای بیش از پیش ایران عزیز در بین کشورهای جهان شوند.

انجمن ملی مسئولیت اجتماعی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد