hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مسیر هموار برای قیمت سکه / افزایش قیمت محتمل است؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 تیر 1403

مسیر هموار برای قیمت سکه / افزایش قیمت محتمل است؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 تیر 1403

اقتصادنیوز:‌ قیمت سکه در جریان معاملات روز دوشنبه مسیر افزایشی در پیش گرفت و بالا رفت، اما معامله گران چه سرنوشتی را در جریان معاملات امروز برای این فلز گرانبهای داخلی پیش بینی کرده‌اند؟
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار طلا و سکه در حالی پس از تعطیلات میانه هفته فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که قیمت ها طی دو روز گذشته حرکت صعودی داشتند و معاملات پس از حدود 6 هفته رکود و سکون بازار تحرک مثبتی را به ثبت رساندند. روندی که البته به عقیده گروهی از معامله گران مقطعی است و نمی توان از آن با عنوان تغییر جهت نوسان بازار یاد کرد. به گزارش اقتصادنیوز، در روز دوشنبه چهارم تیر کانال ها و مرزهای مقاومتی در بازار طلا و سکه یکی پس از دیگری شکستند و قیمت سکه در پله هشتم از کانال 41 میلیون تومان ایستاد و طلای آبشده هم در نزدیک ترین حالت ممکن به کانال 15 میلیون تومان قرار گرفت.

نظر تحلیلگران درباره تغییر مسیر بازار طلا و سکه در روزهای آغازین هفته در دو محور متمرکز بود، گروهی معتقد بودند که حرکت بازار معکوس نظرسنجی‌های انتخابات است و با وجود تصور پیروزی یک نامزد و اثر کاهشی آن بر روند بازار، اما قیمت ها افزایشی شد. گروه دیگری هم معتقدند این اتفاق ناشی از کاهش احتمال حجم تزریق بازارساز است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، برخی از فعالان بازار هم مدعی شده اند که احتمال تزریق سکه بدون تاریخ پس از انتخابات در بازار برای کنترل قیمت وجود دارد و در صورت تحقق این موضوع شاهد کاهش نوسان قیمت سکه خواهیم بود.

اما خلاف روند مثبت قیمت ها در بازار طلا و سکه ایران، بازار طلای جهانی دو روز اخیر را با کاهش قیمت سر و کله زد و اونس طلا معاملات را در روزهای اخیر نزولی آغاز کرد و به پایان رساند. اونس طلا امروز هم در لحظه نگارش این گزارش با تجربه افت 10 دلاری،‌ 2317 دلار قیمت خورده است. به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران بازار معتقدند که علت روند نزولی اونس کاهش شاخص دلار در آمریکاست. سرنوشت دلار در بازار ایران و هرات چندان شبیه آمریکا نیست و این اسکناس آمریکایی روز دوشنبه را در حالی به پایان رساند که در میانه کانال 60 هزار تومان ایست داد. قیمت دلار هرات در جریان معاملات پشت خطی هم این روند صعودی را تداوم بخشیده است. بر اساس اطلاعات خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی از معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت سکه با توجه به سکان داری بازار توسط دلار و مسیر افزایشی که دنبال می کند؛ در جریان معاملات امروز افزایشی خواهد بود و بازه 41 میلیون و 700 هزار تومان تا 41 میلیون و 800 هزار تومان، مرز مقاومتی فلز گرانبهای داخلی است و اگر بتواند در جریان معاملات امروز بالای این مرز قرار گرفته و تثبیت دهد، مسیر صعودی همواری را پیش روی خود دارد و تا محدوده کانال 42 میلیون تومان هم بالا خواهد رفت.

منبع: eghtesadnews-655803

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد