hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از عملکرد خادمین فرهنگی اهل سنت

تقدیر سرپرست حجاج ایرانی از عملکرد خادمین فرهنگی اهل سنت

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط مدیریت اهل سنت بعثه، اظهار داشت: امسال خادمین فرهنگی اهل سنت عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و اعضای شورای افتاء اهل سنت به ایفای درست مسئولیت‌های شورای افتاء اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت اهل سنت بعثه و شورای افتاء در حج ۱۴۰۳ نقش بسیار خوبی ایفا کردند و این دو بخش با وجود تعداد کم نیروی انسانی، از چشم انداز وسیعی برخوردار و افق روشنی دارند.


وی با اشاره به اینکه وحدت ، انسجام وهماهنگی موجود میارن مردم ایران را  در دیگر کشور‌های اسلامی سراغ نداریم ، عملکرد خادمین فرهنگی اهل سنت در حج امسال را خوب توصیف کرد و گفت: این خادمان فرصت‌های بسیار خوبی را برای مشارکت همه زائران در فعالیت‌های بعثه  فراهم، مدیریت و زمینه‌سازی کردند که  به عنوان مثال انجام درست و دقیق مراسم برائت از مشرکین از آن جمله بود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط مدیریت اهل سنت بعثه، نکاتی را درباره بهبود طرح دبیران حج اهل سنت، فعالیت معینه‌های ثابت و برگزاری نشست‌های علمی یادآور شد و گفت: در راستای صحبت از وحدت میان شیعه و سنی پیشنهاد استفاده ازعبارت «وحدت اسلامی» را بیان کرد. اساساً این وحدت فرزند طبیعی اسلام است و همگرایی در آن تنیده شده است وقرآن نیز همواره تأکید بر اصل «واعتصموا بحبل الله» دارد که دستور خداوند است.

سرپرست حجاج ایرانی با تقدیر از مدیریت اهل سنت در بخش ارزیابی عملکرد ، تصریح کرد: تقویت مدیریت اهل سنت بعثه را همانند سایر بخش ها وظیفه خود می‌دانم و بازخورد آن را هم در حج امسال شاهد بودم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هوشمندی امام خمینی (ره) در کاربرد واژه‌ها بیان کرد: همان طور که مولوی اسحاق مدنی از امام امت یاد کردند انصافا امام، یگانه دوران بود. امام راحل در سخنرانی هایشان در انتخاب واژه‌ها از بهترین عبارت‌ها استفاده می کردند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیریت اهل سنت بعثه با تأکید بر اینکه هر سال فضای همدلی و کار مشترک و گروهی در مورد مسائل اهل سنت ارتقاء پیدا می‌کند، اظهار داشت: تعامل با عزیزان اهل سنت همواره سازنده بوده است و هرچند از نظر نیروی انسانی کم بودیم ولی با برنامه‌ریزی و مدیریت کار‌های بزرگی انجام شد.

وی یادآور شد: اعضای شورا افتاء با سعه صدر به تفاوت نظر‌ها گوش دادند و موضوعات را حل و فصل کردند. امروز هدایت کار به دست مدیریت اهل سنت و انجام تمام کار‌ها توسط عزیزان اهل سنت است.

وی با اشاره به برگزاری نشست علمی اهل سنت در روزهای آینده افزود: در پی فراخوان داده شده بیش از ۵۰ مقاله دریافت و دو گروه علمی آنها را ارزیابی کردند. در نهایت ۱۲ مقاله ارزنده و پنج مقاله هم برتر شناخته شدند که از صاحبان آن‌ها تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری درپایان بر ضرورت بهره‌مند شدن از ظرفیت ارتباطات بین‌الملل سخن گفت و یادآور شد که نرم‌افزاری برای ارتباط با رابطین اهل سنت فراهم و در آینده از آن استفاده خواهد شد.

بنابراین گزارش، در بخش دیگر این دیدار، مولوی محمد اسحاق مدنی رئیس شورای افتاء اهل سنت با اشاره به اینکه  در جمهوری اسلامی ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدیریت اهل سنت بعثه موارد مرتبط با اهل سنت را به صورت واقعی و بر مبنای امور تقریب پیگیری می کنند، ادامه داد: من سه دوره در مجلس خبرگان رهبری نماینده بودم و به یاد ندارم که امام خمینی(ره) حتی یک کلمه هم گفته باشند که به کام من به عنوان یک اهل سنت تلخ بیاید به این دلیل که‌ ایشان همواره بر اشتراکات تأکید داشتند و بقا و آبروی نظام در گروی وحدت شیعه و سنی است.

 

مولوی اسحاق مدنی افزود: رفتار صادقانه ضرورت تمام امور است و اگر حرفی بزنیم و در عمل طور دیگری رفتار کنیم بوی نفاق می‌دهد و سلب اعتماد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هزینه کرده است و برای همین است که دنیا از وحدت شیعه و سنی وحشت دارد.

وی افزود: جمع شدن مسلمانان جهان در حج ظرفیت خوبی است  و پیشنهاد می‌کنیم امکاناتی فراهم بشود تا با مسلمان کشور‌های دیگر ارتباط بگیریم.

این روحانی اهل سنت گفت: اینکه شیعه، شیعه بماند و سنی، سنی بماند اصل است و هردو باید برای وحدت کار کنند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد