hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > آقای پزشکیان مشکلات اهالی سینما را می داند و نگاهشان به سینماگران نزدیک است

آقای پزشکیان مشکلات اهالی سینما را می داند و نگاهشان به سینماگران نزدیک است

این تهیه‌کننده افزود: در صحبت‌های آقای پزشکیان نکته‌ای بود که خواسته بسیاری از ما اهالی سینماست و آن برداشتن نگاه امنیتی از سر سینماگران و حوزه هنر است.

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده و کارشناس سینما با بیان اینکه قطعا رای می‌دهم چرا که معتقدم باید از حق مدنی‌ام استفاده کنم، به اعتماد آنلاین ، گفت: آنچه که در صحبت‌های کاندیدای محترم دریافت می‌کنیم بیشتر برنامه‌های کلی است، خاطرم هست چند ماه پیش رییس برنامه و بودجه جمعی از سینماگران را دعوت کرد، همه اهالی سینما که در آن جلسه حضور داشتند از مطالبات‌شان صحبت کردند و ایشان هم یکسری حرف‌های دلچسب به ما تحویل دادند اما دریغ از اینکه یکی از حرف‌های او اجرایی شود انگار فقط چهار تا عکس یادگاری می‌خواست با هنرمندان بگیرد و برای تبلیغات به نفع خودش بهره ببرد. یا آقای رییسی که خداوند ایشان را رحمت‌شان کند، در سخنانی قبل از صدرات‌شان وعده‌های زیادی داده بودند اما چه شد؟ آیا وعده‌های‌شان زمینه عمل به خود گرفت ؟ قطعا بخشی خیر .

تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه‌سوری» به صحبت‌هایش ادامه داد: متاسفانه در سینما آنقدر حجم مطالبات و کارهای تلنبار شده زیاد است که با یک یا دو جلسه نمی‌توان درباره راهکارهای آن خاصه با شخص رییس‌جمهور به نتیجه رسید یا توقع داشته باشیم همه ریز مشکلات سینماگران را بداند اما از مجموع صحبت‌هایی که نامزدهای محترم داشتند به نطرم آمد آقای پزشکیان نگاه‌شان به اهالی هنر نزدیک‌تر است و مشکلات سینماگران را می‌داند حتی آقای پزشکیان در صحبت‌های‌شان بارقه‌های امیدی برای سینماگران به وجود آوردند، من به شخصه از او حمایت می‌کنم.

این تهیه‌کننده افزود: در صحبت‌های آقای پزشکیان نکته‌ای بود که خواسته بسیاری از ما اهالی سینماست و آن برداشتن نگاه امنیتی از سر سینماگران و حوزه هنر است. نگاه امنیتی بر سر حوزه هنر که وقت هنرمندان و هم وقت آنها را برای رفع مشکلات به وجود آمده می‌گیرد. نکته مهم‌تر اینکه این عامل خودسانسوری در سینماست و خودسانسوری، مانع تفکر و زایش هنری خلاق هنرمندان می‌شود.

ساداتیان در بخش دیگری ازصحبت‌های خود توضیح داد: سینما از ابزار‌های مدرن زندگی امروز است. مردم همانقدر که روزانه برای جسم‌شان به تغذیه نیاز دارند به همان اندازه و شاید هم بیشتر به تغذیه روح نیاز دارند و به نظر من، هنر از تغذیه جسم هم مهم‌تر است و از این رو ما باید برای تنوع سلایق، تولید محتوا داشته باشیم، حالا پرسش اینجاست چقدر بستر تولید برای آثار خوب و مفید فراهم است؟ سینما باید در خدمت توسعه فضای فرهنگی باشد و به کالبد شکافی موضوعات اجتماعی بپردازد.

او تاکید کرد: با توجه به نارسایی‌هایی که در کشور داریم آیا برای هنرمند فضای مناسب برای طرح موضوعات فراهم است تا از این طریق بتواند به کالبد شکافی موضوعات مهم کشور بپردازند؟ نظرم این است فضا را طوری فراهم کردند که هنرمندان را از هر‌گونه فعل و انفعال خلاقانه منع می‌کنند و برای ارایه خلاقیت‌های ‌آنها سد شده‌اند.

به نظرم با صحبت‌هایی که آقای پزشکیان داشتند هنرمندان در این مقوله می‌توانند به وعده‌هایی که ایشان داده تا حدودی امیدوار باشند.

 

منبع: etemadonline-664732

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد