hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > در نشست‌های معاونت زنان ستاد دکتر پزشکیان مطرح شد: تدوین نقشه‌راه مطالبات زنان برای رییس‌جمهور چهاردهم

در نشست‌های معاونت زنان ستاد دکتر پزشکیان مطرح شد: تدوین نقشه‌راه مطالبات زنان برای رییس‌جمهور چهاردهم

سلسله نشست های معاونت زنان دکتر مسعود پزشکیان برگزار شد.

سلسله نشست های معاونت زنان دکتر مسعود پزشکیان برگزار شد.

فاطمه راکعی معاونت زنان ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان گفت: کار را بطور منسجم شروع کردیم و از همان آغاز راه با اقبال عمومی بسیار خوبی مواجه شدیم که شاید یکی از دلایل مهم آن، این است که با توجه به مشکلات مردم خصوصا در مبحث معیشت نیازمند تحول هستیم. همچنین نگرانی‌های موجود علی‌الخصوص جوانان که نیاز به امید به آینده دارند و در موضوعاتی مانند شغل و زندگی خود احساس تزلزل می‌کنند، به ستادهای دکتر پزشکیان پیوستند. 

چون آقای پزشکیان همانطور که از گذشته با خلقیات و منش ایشان آشنا بودیم با صداقتی منحصر به فرد کار را آغاز کردند. 

پیامبر اسلام اولین ویژگی مهمی که داشتند برای اینکه مردم به نهضت جهانی اسلام روی بیاورند صداقت‌شان بود؛ محمد امین. بدون اینکه بخواهیم تشبیه کنیم؛ با الگو گرفتن از همین امر یعنی صادق بودن، مردم هم پیش از ما و بیش از ما راستگویی را در وجود آقای پزشکیان دیده‌اند. 

درک دقیق از مسائل، همراهی با جامعه و آرمان‌گرایی صحیح و واقعی از بارزه‌های آقای پزشکیان است که مردم همین‌ها را دیدند و استقبال بیش از اندازه است. در مورد فعالیت ستاد باید بگویم بسیار فشرده در حال فعالیت هستیم و علاوه بر اقبال عمومی، از حضور نخبگان هم در حوزه زنان برخوردار هستیم. خانم دکتر ابتکار، دکتر ملاوردی و دکتر نژادبهرام و دیگر زنان اصلاح‌طلب و همچنین نمایندگان زن ادوار مجلس، بسیار پرشور پای کار آمده‌اند. با یاری خدا و حضور پرشور زنان، توانستیم بخش‌های مختلف معاونت زنان را شکل دهیم.

دو هدف مهم را در نظر گرفته‌ایم؛ 

اول: جذب زنان

 فرم‌هایی را اینجا در اختیار حاضرین قرار می‌دهیم تا در آینده نیز از وجود این نخبگان در احزاب و تشکل‌ها استفاده کنیم چون بر این باور هستیم که زنان یکدیگر را پیدا می‌کنند. بسیاری از زنانی که اینجا مراجعه می‌کنند پایگاه‌های ارتباطی خوبی در حوزه‌های تخصصی علمی، فرهنگی و اجتماعی دارند که هر کدام می‌توانند یک ستاد فعال باشند.

دوم: تدوین نقشه‌راه مطالبات زنان 

در حال حاضر ۱۵ کمیته را در حوزه زنان تعریف کرده‌ایم؛ فرهنگیان، دانشگاهیان، زنان معلول، ورزشکاران، ngoها، کارگران، روستاییان، صنعت و کارآفرینان، ایثارگران، ارتباطات و رسانه، محیط زیست، دختران جوان، نسل z، حقوقی، اقوام ایرانی و ادیان و مذاهب که این آمادگی را داریم بنابر پیشنهادات این حوزه‌ها را گسترش هم بدهیم. ما در این حوزه‌ها به بررسی مطالبات زنان می‌پردازیم و در هر کمیته نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم تا مطالبات زنان از رییس‌جمهور آینده که ان‌شالله آقای پزشکیان باشند را مدون کنیم. 

*در واقع اینجا محلی است برای اینکه زنان بتوانند مطالبات خود را بیان کنند تا علاوه بر فعالیت ستادی در بازه زمانی انتخابات، آینده‌نگری هم صورت بگیرد و نقشه‌راهی برای بیان این مطالبات نوشته شود که در اختیار رییس‌جمهور چهاردهم که امیدواریم آقای پزشکیان باشند، قرار گیرد. 

-ان‌شاالله

ما ۴ تشکل زنان اصلاح‌طلب داریم که با کار تشکیلاتی می‌توانند با جذب و انتقال مباحثی که مطرح می‌شود تاثیرات اجتماعی خوبی داشته باشند.

*فعالیت‌های دیگر ستاد را هم توضیح دهید

-از کارهای دیگری که انجام می‌دهیم شناسایی سخنرانان زن و معرفی به ستاد سخنرانان است تا در اجتماعات انتخاباتی بتوانند دیدگاه‌هایی را که چندین دهه است در حال کار کردن روی آنها هستیم، ارائه بدهند. باید در نظر بگیریم که برخی مطالبات مانند سبک زندگی در جامعه در حال تغییر است و همانطور که آقای پزشکیان گفته‌اند باید تلاش کنیم تا با کمک قانون و برنامه هفتم بتوانیم کشور را روی ریل توسعه قرار دهیم.

زنان نیز حقوق خود را می‌شناسند و این مهم دیگر در چارچوب اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست بلکه جنبه عمومی دارد و همانطور که می‌دانیم در تمام کشورهای دنیا همیشه در حال مطالبه هستند و ما نیز در همین زمینه فعالیت می‌کنیم.

من امیدوارم آقای پزشکیان رییس‌جمهور شوند و در دوره‌ی ۴ ساله بتوانیم بسیاری از قوانین تبعیض‌آمیز را تغییر دهیم.

از فعالیت‌های دیگر ما حضور یک نماینده از زنان در تمام معاونت‌های ستاد است و این کار برگرفته از دوره اصلاحات است که در هر معاونتی زنان گنجانده شده بودند تا هر قانون و برنامه‌ای که نوشته می‌شد زنان در نظر گرفته شوند.

تنظیم بیانیه و کارزار هم از جمله کارهایی است که این روزها در حال انجام است.

همچنین تهیه بسته مطالبات که به‌زودی به‌دید عموم گذاشته می‌شود نیز از فعالیت‌های دیگر ما است.

تهیه محورهای سخنرانی‌های آقای پزشکیان در حوزه زنان نیز از ابتدای فعالیت ستاد در دستور کار ما بوده است.

و‌ کلام آخر اینکه طبق پیام‌های آقای پزشکیان هر فرد یک ستاد، همه حضور داشته باشیم و رای بدهیم و بدانیم که در دولت آقای پزشکیان کسی حضور نخواهد داشت که خلاف قانون عمل کند و همه باید پاسخگو باشند.

در ادامه اطهره نژادی معاون هماهنگی و پیگیری معاونت زنان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در هیاهوی رفت‌وآمد و گفت‌وگوهای شکل گرفته در ستاد، با لبخندی در پاسخ به سوال ما در مورد فعالیت‌های ستاد و انگیزه‌ی زنان فعال در معاونت زنان ستاد می‌گوید: از همان شب که تایید صلاحیت‌ها اعلام و حضور مسعود پزشکیان به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت  جبهه اصلاحات قطعی شد، همه‌ی کسانی که هنوز به اصلاح وضعیت موجود امید داشتند همراهی خود را با ستاد دکتر پزشکیان اعلام کردند. معاونت زنان ستاد، در بخش‌های مختلفی فعالیت خود را آغاز کرد و قرار بر این شد که جریان‌سازی جنسیتی از همین فعالیت‌های ستاد شروع شود. در شورای سیاستگذاری ستاد چند زن حضور دارند که ارتباط معاونت زنان ستاد و شورای یادشده را برقرار می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌های ستاد نیز مطالبات زنان را در نظر دارند.

وی همچنین توضیح می‌دهد: در معاونت زنان ستاد، مطالبات اقشار زنان در فرصت کوتاهی از طریق برگزاری نشست‌های گفت‌وگومحور تدوین و در اختیار واحد تبلیغات قرار می‌گیرد که در سطح گسترده منتشر شود. رییس جمهور که امیدواریم آقای پزشکیان باشد باید به مطالبات زنان پاسخ گوید. ورزشکاران زن، زنان ایثارگر، زنان روستایی و عشایر، حقوقدانان زن، روزنامه نگاران زن، زنان پزشک و دختران جوان، مطالباتی دارند که مساله عمومی فعالان حوزه‌ی تخصصی‌شان نیست و آنها به دلیل زن بودن با چنین مشکلاتی روبرو هستند که این مشکلات به مشکلات عمومی حوزه تخصصی‌شان اضافه می‌شود و بنابراین نابرابری در دستیابی به فرصت ها وجود دارد و امید دارند که دولت به این مطالبات توجه کند و در جهت تحقق عدالت جنسیتی گام بردارد.

ارتباط ستاد مرکزی با ستادهای استانی برقرار است و هماهنگی برنامه‌ها و محتوای لازم از طریق معاون زنان ستاد مرکزی برقرار بوده و علاوه بر این با کمک دختران جوان، عکس نوشته‌هایی از رویکرد و برنامه‌های دکتر پزشکیان در حوزه زنان تولید و منتشر شده است.

نشست دکتر پزشکیان با زنان و دختران در تهران برگزار شد و به نظر من به عنوان یک شهروند بهترین نکته‌ای که مطرح شد این بود که «من کاری را که توان انجام دادن آن را نداشته باشم برای گرفتن رای مردم، به دروغ قول نمی دهم»

منبع: etemadonline-664468

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد