hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > قوانین جدید مناظره بایدن و ترامپ؛ از قطع میکروفن در زمان صحبت‌های طرف مقابل تا ممنوعیت داشتن لوازم یا یادداشت خاص

قوانین جدید مناظره بایدن و ترامپ؛ از قطع میکروفن در زمان صحبت‌های طرف مقابل تا ممنوعیت داشتن لوازم یا یادداشت خاص

مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، که قرار است روز هفتم تیر در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا برگزار شود، شامل مجموعه قوانین جدیدی خواهد بود.

مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، که قرار است روز هفتم تیر در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا برگزار شود، شامل مجموعه قوانین جدیدی خواهد بود.

به گزارش انتخاب، از جمله قوانین جدید این است که برای نخستین‌ بار از سال ۱۹۷۶ میلادی تاکنون، مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در حضور تماشاگران برگزار نمی‌شود.

بستن میکروفون دیگر تغییر جدید است که بنا بر اعلام شبکه خبری سی‌ان‌ان، ستادهای انتخاباتی دو نامزد با مجموعه قوانین جدید، از جمله بستن میکروفون، موافقت کرده‌اند.

هر دو نامزد موافقت کرده‌اند وقتی نوبت صحبت کردنشان نیست، میکروفون‌هایشان خاموش باشد. در انتخابات ۲۰۲۰، هم بایدن و هم ترامپ بارها صحبت‌های یکدیگر را د ر مناظره ها قطع می‌کردند.

مناظره انتخاباتی پنجشنبه آینده توسط جیک تپر و دانا باش، دو تن از مجریان سی‌ان‌ان، برگزار می‌شود و مدت آن با احتساب دو وقفه برای تبلیغات تجاری، ۹۰ دقیقه خواهد بود.

بنا به تصمیم کمیسیون مناظرات که بیش از سه دهه بر این رویدادها نظارت داشته، تبلیغات تجاری در مناظره ها وجود نداشت، اما این کمیسیون بر مناظره پیش‌ رو نظارتی نخواهد داشت.

«سی‌ان‌ان» همچنین اعلام کرده است که مجریان مانند سال‌های گذشته از تمام ابزارهایی که در اختیار دارند برای زمان‌بندی درست و پیشبرد یک «بحث متمدنانه» استفاده خواهند کرد.

بر خلاف سال های گذشته، نامزدها مناظره را با بیانیه های انتخاباتی خود آغاز نخواهند کرد. اما در پایان مناظره، بیانیه دو دقیقه‌ای از هر نامزد ارائه خواهد شد.

امسال همچنین به نامزدها دو دقیقه فرصت داده می‌شود تا به یک پرسش پاسخ دهند.

مجریان مناظره یک دقیقه اضافی خواهند داشت، که می‌توانند به صلاحدید خود از آن استفاده کنند.

در مناظره امسال، نامزدها اجازه ندارند یادداشت‌ یا لوازمی با خود داشته باشند و تنها یک خودکار، کاغذ و آب در اختیار آنها قرار می‌گیرد. کارکنان ستاد آنها نیز تا پایان مناظره اجازه صحبت با نامزدها ندارند.

این زودترین زمان در تاریخ ایالات متحده است که مناظره ریاست جمهوری برگزار می‌شود، که هنوز نامزدی هیچ یک از دو نفر بطور رسمی از سوی اخزاب متبوع آنها اعلام نشده است.

کنوانسیون جمهوری‌خواهان ماه آینده در میلواکی ویسکانسین برگزار می‌شود و کنوانسیون دموکرات‌ها در ماه اوت در شیکاگو خواهد بود. جو بایدن و دونالد ترامپ پس از این گرد‌هم‌آیی‌ها رسما نامزدی را می‌پذیرند.

منبع: etemadonline-664172

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد