hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اتلاف خرس و توله‌اش در آزادراه شیراز اصفهان براثر تصادف

اتلاف خرس و توله‌اش در آزادراه شیراز اصفهان براثر تصادف

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک فارس اعلام کرد که یک خرس قهوه‌ای به همراه توله‌اش براثر تصادف در آزادراه شیراز-اصفهان، تلف شدند.

لیلا جولایی توضیح داد که طی حادثه تصادف که بامداد ۲۹ خرداد رخ داد، یک فرد خرس قهوه‌ای به همراه توله اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان براثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

جولایی گفت: جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهمترين زیستگاه خرس قهوه ای در استان به شمار می‌رود و عبور جاده از قلب این زیستگاه با نا امن کردن و قطع کریدورهای مهاجرتی آن‌ها یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقا این گونه ارزشمندحیات وحش است.

به گفته وی محافظ‌ها و جداکننده‌های نصب شده وسط آزادراه، مانعی برای عبور حیوانات وحشی است و موجب به دام افتادن و برخورد آنها با خودروها می شود که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد.

جولایی گفت: برای حفاظت از گونه‌های ارزشمندی مانند خرس قهوه‌ای ایمن سازی آزادراه شیراز _اصفهان باید در اولویت مسئولین امر قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ های چشمک زن و ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش می تواند از بروز اتفاقات این‌چنینی پیشگیری کند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد