به گزارش اکوایران، در معاملات آمریکا در روز سه‌شنبه (29 خرداد)، قیمت‌های طلا کمی بالاتر و قیمت‌های نقره کمی پایین‌تر است. به دنبال انتشار یک گزارش اقتصادی ضعیف آمریکا، قیمت فلز زرد با افزایش نسبی همراه شده است.

به نوشته کیتکو، معاملات آتی طلا برای ماه آگوست با رشد 3/30 دلار به 2332 دلار به ازای هر اونس رسیده است. معاملات آتی نقره برای ماه جولای نیز آخرین‌بار با کاهش 0/191 دلار به 29/195 دلار کاهش پیدا کرد.

گزارش خرده‌فروشی آمریکا برای ماه می که طی امروز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد این آمار به شکل ماهانه با رشد 0/1 درصدی روبه‌رو شده است،‌ در حالیکه انتظار می‌رفت این گزارش یک رشد 0/2 درصدی را نشان دهد. همچین در اصلاح آمار میزان خرده‌فروشی برای ماه آوریل، این آمار از بدون تغییر، به منفی 0/2 درصد در بازه ماهانه، کاهش پیدا کرده است.  

خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرده گزارش خرده‌فروشی ماه می،‌ به‌ویژه اصلاح‌ آمارهای آوریل بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا در حال آهسته‌ شدن است.

از نظر تکنیکال، در کوتاه‌مدت، گاوهای بازار طلا (طرفداران افزایش قیمت) و خرس‌های بازار طلا (طرفداران کاهش قیمت) به دلیل نوسانات اخیر، در یک سطح برابر قرار دارند.

اهداف قیمتی گاوها برای افزایش قیمت در مرحله بعد، عبور از سطح مقاومتی قوی در بالاترین قیمت ماه ژوئن یعنی 2406 دلار به ازای هر اونس است. هدف قیمتی خرس‌ها برای کاهش قیمت در مرحله بعد، پایین آوردن قیمت معاملات آتی طلا از سطح حمایتی قوی در پایین‌ترین قیمت ماه ژوئن یعنی 2304 دلار است.

نخستین سطح مقاومتی در بالاترین قیمت شب گذشته یعنی 2341 دلار و سپس در 2350 دلار دیده می‌شود. نخستین سطح حمایتی در 2315 دلار و سپس در پایین‌ترین قیمت ماه ژوئن یعنی 2304 دلار قرار دارد.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 19:40 به وقت ایران در سطح 2328 دلار به ازای هر اونس بوده است. تغییر قیمت طلا در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 10 دلار بیشتر شده است.