hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > حریم برای دریاچه سد درودزن تعیین می‌شود

رئیس حفاظت محیط زیست مرودشت:

حریم برای دریاچه سد درودزن تعیین می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت، با اشاره به اهمیت سد درودزن به عنوان منبعی برای تامین آب شرب شهروندان، از تصویب تعیین حریم برای دریاچه این سد با هدف ممانعت از ورود سموم کشاورزی به آن خبر داد.

یوسف حسنی با اشاره به برگزاری اولین نشست  کارگروه ساماندهی فاضلاب مرودشت، از تاکید اعضای این کارگروه بر تعیین حریم دریاچه سد درودزن خبر داد و گفت: حریم دریاچه آب شرب سددرودزن توسط امورمنابع آب شهرستان وآب منطقه ای استان باید مشخص شود.

او ادامه داد: این موضوع جهت نظارت بهينه به دبیرخانه کارگروه اعلام می شود؛ آموزش کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی و جلوگیری از مصرف سموم ممنوعه برای کشاورزان اطراف دریاچه توسط اداره جهادکشاورزی نیز از دیگر مباحثی است که مورد تاکید است.

این مقام مسئول اضافه کرد : تجاوز اراضي كشاورزي به حريم رودخانه ها و كشت و كار در مجاورت آبها و سدها به ويژه در منطقه كامفيروز و محدوده سد درود زن احتمال آلودگي آب و خاك را افزايش مي دهد.

او نسبت به ورود سموم كشاورزي و آفت كش ها و همچنين ورود پساب كودهاي شيميايي از مزارع به حريم رودخانه ها و سدها هشدار داد و گفت: متاسفانه بسيار ديده شده كه در مناطقي از استان فارس كه كشاورزي رونق بيشتر دارد عملا به حريم رودها و درياچه ها تجاوز مي شود و سموم كشاورزي مستقيم وارد محدوده اي مي شود كه آب شرب مردم از آن تامين مي گردد.

حسنی در ادامه گفت: دراین کارگروه برتکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهری وپیگیری لازم توسط اداره آبفا از طریق استان وساماندهی تانکرهای فاضلاب شهری تاکید و مقررشد در صورت عدم حصول نتیجه جهت ساماندهی فاضلاب‌های شهری از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی صورت پذیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت با اشاره به اینکه موضوع فاضلاب وساماندهی آن طی سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد، افزود: اراده مسئولان محیط زیست و عزم مدیران شهرستان بر این است که امسال موضوع مدیریت فاضلاب در این شهرستان بصورتی کارشناسی و اساسی اعمال شود و امید است با هم افزایی مدیران و کارشناسان و تعامل بین دستگاهی به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد