hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تحریم فاجعه است / چین گفت اگر FATF در ایران تصویب نشود، سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهند

تحریم فاجعه است / چین گفت اگر FATF در ایران تصویب نشود، سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید به جای انتخاب جناحی، از کارشناسان واقعی استفاده کنیم.

پزشکیان در مناظره انتخاباتی گفت: معتقدم تجربه جهانی برای انسان‌ها راه را مشخص می‌کند. هیچ کشوری از زمان جنگ جهانی دوم بدون صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی به رشد اقتصادی نرسیده است. آقای قاضی زاده هاشمی که گفتند سرمایه گذار می‌آوریم، بدون سرمایه خارجی نمی‌توانند به سرمایه‌گذاری برسند. ما الان گران می‌خریم و ارزان می‌فروشیم. الان افتخار مردم این شده که ماشین دست دوم را از کشوری بخریم. حال می‌گویند دولت دلار ندارد که برای واردات بدهد.

وی با بیان اینکه تحریم فاجعه است، گفت: می‌‎گویند تحریم را دور می‌زنیم ولی در این دور زدن فساد وجود دارد. ما نفر ۱۵‌ام از آخر در زمینه فساد هستیم و این تحریم‌ها یکی از دلایل عمده این فساد است. ما بدون ارتباط با دنیا صادرات هم نمی‌توانیم بکنیم. در همین چین گفتند که اگر FATF در ایران تصویب نشود، سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ۴۰ سال است که وعده درست کردن وضعیت را می‌دهیم ولی ارزش پول کاهش پیدا می‌کند. اگر پول هم چاپ کنیم و بدهیم باز هم ارزش پول کمتر می‌شود. آقای قالیباف گفتند که با کاهش مصرف می‌توانیم پرتی را در انرژی جبران کنیم اما این بدون واردات ابزارآلات جدید و ارتباط با دنیا امکان‌پذیر نیست. نگاه ما باید عوض شود. نخبگان و سرمایه ما از کشور می‌دهد و با وعده‌های دروغین می‌خواهند کار را درست کنند. پرسش من این است که با این تئوری که توسط دوستان مطرح می‌شود، کدام کشور به رشد اقتصادی رسیده است که ما مثال دوم آن باشیم؟

 

منبع: etemadonline-663822

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد