hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آب پاکی ایرا‌ن‌خودرو روی دست مشتریان پژو پارس/ ۳ خودرو در تیررس ثبت‌نام کنندگان

آب پاکی ایرا‌ن‌خودرو روی دست مشتریان پژو پارس/ ۳ خودرو در تیررس ثبت‌نام کنندگان

اقتصاد نیوز: مشتریان پژو پارس باید کم کم آماده خداحافظی با این خودروی محبوب شوند.

به گزارش اقتصادنیوز، سه خودروی جایگزین پژو پارس از سوی ایران خودرویی‌ها مشخص شدند تا متقاضیان این خودروی محبوب خود را آماده دوران پساپژو پارس کنند. 

آن طور که ایران خودرو اعلام کرد که پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته)، سورن پلاس با موتور XU7P و تارا V1 پلاس را در دسترس آن دسته از متقاضیانی قرار دارد که در دور اول فروش محصولات خودروسازان از سامانه یکپارچه فروش، برای در اختیار گرفتن انواع پژو پارس های عرضه شده اقدام کردند، اما بازه تحویل تعیین شده برای آنها تابستان 1403 به بعد بوده است.

پیش از این ایران خودرو تنها سورن پلاس با موتور XU7P را به عنوان محصول جایگزین به مشتران انواع پژو پارس معرفی کرده بود؛ این اقدام چندان با موافقت مشتاقان پژو پارس روبرو نشد. 

اینکه ایران خودرویی ها تصمیم گرفتند پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته) و تارا V1 پلاس را در کنار سورن پلاس با موتور XU7P را در تیررس انتخاب ثبت نام کنندگان پژو پارس قرار دهند، به نوعی مشتریان پژو پارس را متحیر می کند.

البته ایران خودرویی ها علاقه مند هستند تا سورن پلاس با موتور XU7P به عنوان محصول جایگزین از سوی ثبت نام کنندگان پژو پارس انتخاب شود. 

مدیران ایران خودرو برای اینکه بتوانند متقاضیان پژو پارس را برای خریداری سورن پلاس با موتور XU7P ترغیب کنند دو مسیر را پیش پای ثبت نام کنندگان پژو پارس قرار داده اند.

مشتریان پژو پارس می توانند از وام 100 میلیون تومانی بدون بهره برای در اختیار گرفتن سورن پلاس با موتور XU7P استفاده کنند.

مسیر دیگری که آبی های جاده مخصوص پیش پای مشتاقان پژو پارس قرار داده‌اند تخفیف 15 میلیون تومانی روی قیمت کارخانه ای این خودرو است. 

البته مشتریان پژو پارس اگر به هر دلیل قصد در اختیار گرفتن سورن پلاس با موتور XU7P را نداشته اند، می توانند پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته) و تارا V1 پلاس را انتخاب کنند. اما باید ثبت نام کنندگان پژو پارس به یاد داشته باشند که با توجه به اینکه خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص نسبت به دو محصول پیشنهاد شده خود برای جایگزینی پژو پارس تعهد دارد؛ به احتمال قریب به یقین واگذاری پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته) و تارا V1 پلاس با تاخیر بیشتری به نسبت سورن پلاس با موتور دستی انجام خواهد شد. 

البته به توجه به فرصت باقی مانده تا پایان خرداد 1403 برخی از متقاضیان پژو پارس امیدوارند تا ایران خودرو در دقیقه 90 بار دیگر خبر تولید پژو پارس را مخابره کند. هر چند با توجه به چالش استانداردی پژو پارس این احتمال بسیار کمرنگ است.

به نظر می رسد هر چه به پایان خرداد 1403 نزدیک می شویم قیمت بازاری انواع پژو پارس روند صعودی به خود بگیرد.

بررسی قیمت بازاری پژو پارس با موتور XU7P ( پژو پارس سال) در پایان هفته منتهی به 24 خرداد 1403 به نسبت هفته پیش از آن افزایشی حول و حوش چهار درصدی را به خود دید. این خودروی محبوب بازار طی یک هفته حدود 25 میلیون تومان رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

باید منتظر باشیم و ببینیم ایران خودرویی ها چه زمانی گودبای پارتی پژو پارس را برگزار می کنند و این محصول خود را بعد از بیش از دو دهه از خط تولید خارج و تا موزه بدرقه می کنند.

منبع: eghtesadnews-653644

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد