hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > لبنان بازاری مناسب برای تولیدکنندگان فارس است

دبیرکل اتاق فارس:

لبنان بازاری مناسب برای تولیدکنندگان فارس است

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی فارس با بیان اینكه بازار کشور لبنان موقعیت مناسبی برای عرضه کالاهای تولیدی استان فارس است گفت: بخش زیادی از نیاز واردات کشور لبنان در استان فارس تولید می شود و محصولات تولیدی نیز جز کالاهای با کیفیت این استان است.

علی عوض پور در وبینار تخصصی توسعه مراودات تجاری با کشور لبنان بیان کرد: فارس یکی از استان‌های مهم و پشتیبان کننده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور و تولیدکننده محصولات با کیفیت و متنوع به شمار می‌رود که وجود منطقه گازی عسلویه، پتروشیمی‌های بزرگ و صنایع  فعال در استان فارس، بیانگر این مهم است.

وی با اشاره به اینکه فارس پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف نظیر گردشگری، صنعت، آی تی، پزشکی و خدمات دارد که هر کدام می‌تواند سرفصل فعالیت‌های مشترک مراوده فارس و کشور لبنان باشد، افزود: فارس در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی جایگاه خوبی در کشور دارد و می تواند در بازار لبنان جایگاه خوبی داشته باشد.

عوض‌پور ادامه داد: لبنان یکی ازکشورهای هدف صادراتی محصولات استان فارس است و اتاق بازرگانی تلاش دارد زمینه همکاری و تعاملات بیشتر تجار و بازرگانان دو طرف را ایجاد کند.

او اضافه کرد: ظرفیت های خوبی برای صادرات به کشور لبنان در فارس وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم فهرستی از بازرگانان یا شرکت‌های صادراتی کشور لبنان برای همکاری با بازرگانان استان به اتاق بازرگانی فارس ارسال شود تا بتوانیم در اختیار اعضا قراردهیم.

عوض پور همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی جذب سرمایه گذاری در فارس گفت: قرار است در مهرماه امسال همایش بین المللی جذب سرمایه گذاری در شیراز برگزار شود که بنا داریم از بازرگانان و تجار کشورهای مختلف از جمله کشورهای هدف صادراتی استان در این برنامه دعوت کنیم.

ابراهیم محمدرضازاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز گفت: کشور ایران و لبنان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه ویژه ای برای یکدیگر دارند و نگاه مردم کشور لبنان برای همکاری های دوطرفه در بخش های مختلف با مردم ایران بسیار مثبت است.

وی افزود: اقتصاد کشور لبنان خصوصی و مبتنی بر شیوه بازار آزاد است و همچنین کشور لبنان موافقت نامه تجارت آزاد با چهل کشور دنیا را دارد لذا کالاهای ما می تواند از طریق این کشور حضور موثری در بازارهای بین المللی دیگر از جمله آفریقا و اروپا داشته باشد بنابراین از این جهت اهمیت افزایش مراودات تجاری و صادرات با کشور لبنان برای کشور ما حائز اهمیت است.

محمدرضازاده با بیان اینکه بر اساس آمار، واردات کشور لبنان  زیاد است، گفت: غالب بودن بخش خصوصی نسبت به دولت، واردکننده بودن کشور لبنان و واردات سرانه بالا نسبت به  ایران، عدم نیاز به سیستم بانکی لبنان، تغییر سلیقه از کالای برند به ارزان به دلیل تورم بالا، دسترسی به دو قاره اروپا و آفریقا از طریق دریای مدیترانه از دلایل مهم برای افزایش مبادلات تجاری ما با کشور لبنان است.

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عمده واردات کشور لبنان را انرژی و سوخت معدنی و نفت، محصولات صنعتی شیمیایی، جواهرت، ماشین آلات، خودرو، محصولات کشاورزی و مواد غذایی و خشکبار ذکر و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های فارس، این نیازهای وارداتی فرصت خوبی برای حضور کالاهای تولیدی این استان است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد