در روز جاری بازار ارز تحرک چندانی نداشت و دلار در مرز ۵۹ هزار تومان معامله شد. رکود در معاملات بازار ارز این روزها سنگین‌تر شده است و قیمت‌ دلار تهران نوسان چندانی ندارد. در بازار طلا و سکه امروز شرایط کمی متفاوت شد سکه امامی و طلای آب شده در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند سکه امامی برای شکست حمایت چهل میلیون تومانی تلاش کرد ولی طلای ‌اب‌شده با افزایش بیش از یک درصدی بالای نیمه کانال ۱۴ میلیون معامله شد. حباب طلای آب‌شده به بالای یک درصد رسیده است، بررسی اکوایران نشان می‌دهد که در سال جاری هر وقت حباب طلا به بالای یک درصد رسیده مدتی بعد طلا محدوده قیمتی پایین‌تری را تجربه کرده است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی در روز جاری به جداول بودجه ۱۴۰۳ سر زده است. بر اساس بررسی این خبرگزاری در جدول منابع و مصارف محصولات زنجیره تولید نفت و گاز، دولت و مجلس ۴۴ میلیارد یورو از محل فرآورده‌های نفتی و ۷۱ میلیارد یورو از محل گاز طبیعی یارانه پنهان محاسبه کرده و آن را در پیوست بودجه ۱۴۰۳ گنجانده است.

تسنیم مدعی است که اگر قرار باشد این یارانه پنهان به صورت مستقیم به حلقه آخر زنجیره مصرف تخصیص داده شود با احتساب نرخ تسعیر ۴۰ هزار تومانی ارز و جمعیت ۸۵ میلیون نفری یارانه بگیر ،به هر نفر پنج میلیون تومان در ماه یارانه تعلق خواهد گرفت.

 اکوایران هم از وجود چنین محاسباتی در فضای اقتصادی آگاه شده است، این سیاست به منظور جلوگیری از روند افزایشی مصرف و رشد اتلاف منابع صورت می‌گیرد ولی در صورتی که این محاسبات به مرحله اجرا برسد یک سری الزامات برای جلوگیری از اثر تورمی این اقدام ضروری به نظر می رسد، پایبندی به انضباط مالی و عدم فشار بر ترازنامه بانک مرکزی برای تامین مالی این سیاست در کنار مدیریت انتظارات تورمی و بهبود مناسبات سیاسی بین‌المللی از الزامات موفقیت این چنین تصمیماتی هست.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از سازمان بین‌المللی انرژی که در روز چهارشنبه منتشر شد خبر کاهش پالایش نفت چین در ماه آوریل تا سطح زمان کرونا را منتشر کرد و از چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت چین نوشت بلومبرگ درباره اثری که این اتفاق می‌تواند بر آینده قیمت و تقاضای نفت بگذارد توضیح داده است.

چین بزرگترین وارد کننده نفت جهان و خریدار اصلی نفت ایران است،با توجه به سهم رشد درآمدهای نفتی بر میزان رشد اقتصادی ایران و منابع ارزی باید دید که چشم‌انداز کاهش تقاضای نفت چین در آینده اثری بر مناسبات اقتصادی ایران و چین دارد یا خیر؟

امروز تتر پایین‌تر از دلار تهران معامله شد و در محدوده ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت. نیم سکه و سکه امامی هم به حمایت رسیدند. بررسی تکنیکی تتر نشان می‌دهد که اگه تتر حمایت محدوده ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان رو از دست دهد و پایین تر از آن تثبیت شود قدرت معامله‌گران کاهشی رشد خواهد کرد. شکست مقاومت ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان هم شرط خروج تتر از روند اصلاحی است.