hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > شامپانزه‌ها به شانس اعتقاد دارند

شامپانزه‌ها به شانس اعتقاد دارند

بنجامین جونز (Benjamin Jones) و جوزپ کال (Josep Call)، روانشناسان دانشگاه سنت اندروز بریتانیا، با انجام آزمایش‌های رفتاری دریافتند که شامپانزه‌ها هنگام حدس زدن درباره برخی مسائل، به شانس تکیه می‌کنند و این موضوع را می‌فهمند.

پژوهش‌ها نشان داده است که شامپانزه‌ها هم مانند انسان‌ها گاهی اوقات، هنگام حدس زدن به شانس تکیه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بنجامین جونز (Benjamin Jones) و جوزپ کال (Josep Call)، روانشناسان دانشگاه سنت اندروز بریتانیا، با انجام آزمایش‌های رفتاری دریافتند که شامپانزه‌ها هنگام حدس زدن درباره برخی مسائل، به شانس تکیه می‌کنند و این موضوع را می‌فهمند.

مقاله آن‌ها در مجله Biology Letters منتشر شده است.

پژوهش‌های قبلی نشان داده است که بیشتر مردم هنگام حدس زدن درخصوص چیز‌هایی که مطمئن نیستند، به شانس اعتماد می‌کنند؛ مشخص نبود آیا حیوانات نیز همین کار را می‌کنند یا خیر.

در پژوهش جدید، پژوهشگران با آزمایش نزدیک‌ترین حیوانات به انسان‌ها، یعنی شامپانزه‌ها، در باغ‌وحش ادینبورگ اسکاتلند به دنبال فهم این موضوع بودند. آن‌ها آزمایشی طراحی کردند تا بفهمند آیا شامپانزه‌ها متوجه می‌شوند چه زمانی به شانس اتکا می‌کنند تا پاسخ مناسب بدهند و پاداش غذایی دریافت کنند یا خیر.

پژوهشگران در سه مرحله، فنجان‌هایی را که در آن‌ها غذا پنهان شده بود به همراه فنجان‌های خالی در مقابل شامپانزه‌ها قرار دادند و متوجه شدند آن‌ها بر اساس درست یا نادرست بودن انتخابی که در مرحله اول و دوم داشتند، در مرحله سوم حدس می‌زنند که غذا در کدامیک از فنجان‌ها پنهان شده است و به شانس خود تکیه می‌کنند.

منبع: fararu-745276

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد