hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > ارتقاء هفت پله‌‌ای جایگاه شورای گفت‌وگوی استان فارس

استاندار اعلام کرد:

ارتقاء هفت پله‌‌ای جایگاه شورای گفت‌وگوی استان فارس

استاندار فارس گفت: بر اساس آخرین ارزیابی مشترک اتاق بازرگانی ایران و وزارت کشور، استان فارس در عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دو سال گذشته از رتبه ۱۲ به جایگاه ۵ صعود کرده که این نشان از تشریک مساعی بخش دولتی و خصوصی استان است.

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: عملکرد شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استانها با محاسبه مولفه و شاخص هایی توسط دبیرخانه ملی این شورا ارزیابی می شود که بر اساس این گزارش رتبه استان فارس در سال 1402 در جایگاه 5 کشور قرار گرفته و بهبود یافته است.

وی با اشاره به شاخص و مولفه های رتبه بندی استانها در عملکرد شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: یکی از شاخص های برتر شورای گفتگوی استان فارس در این پایش طرح مشکلات فعالان اقتصادی، صدور مصوبات استانی و ملی و ارائـه راهکارها و مصوبات فراگیر ملی است که شورای گفتگوی استان فارس در چند سال اخیر مصوبات قابل توجه کشوری داشته که مشکلات فعالان اقتصادی کشور را مرتفع کرده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: تمام توان و همت دولت سیزدهم بر راهگشایی و پویایی بخش اقتصاد و تولید و بهبود فضای کسب و کار در کشور بود که در این زمینه ما نیز در استان با همراهی و تعامل خوب با بخش خصوصی تلاش کردیم اقدامات موثر عملی در راستای فعالیت فعالان اقتصادی و رونق اقتصاد استان انجام شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه این آمارها نشان می دهد هدفگذاری بخش خصوصی در استان در مسیر درست و مثبت در حال حرکت است اضافه کرد: بهبود در این شاخص ها در دوسال اخیر، در مجموع حاصل تلاش اتاق بازرگانی فارس است که در هم افزایی با سایر دستگاه‌ها و بخشهای اقتصادی توانسته نقش محوری خود را در فضای کسب و کار ایفا کند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: از راهکاری مهم تحقق شعار سال، مردمی سازی اقتصاد و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی است که با توجه به اینکه مشارکت مردم نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استان دارد یکی از اقدامات مهم دولت ، ایجاد بستر مناسب و تسهیل شرایط برای فعالیت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عمده مشکلات فعالان اقتصادی استان ناشی از مشکلات اقتصادی ملی است افزود: با این وجود ما در استان کاهش و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان را با جدیت دنبال می کنیم تا بتوانیم از قوانین موجود بهترین بهره را برای رونق تولید، حفظ بنگاه ها و واحدهای تولیدی و رشد اقتصاد استان ببریم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس جزء اتاق های پیشرو در کشور در ارائه راهکارهای رفع موانع تولید است اظهارکرد: امروز تلاش بخش خصوصی استان بر حرکت مستمر چرخه اقتصاد، رفع مشکلات فعالان اقتصادی، رونق و رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار است و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این عرصه پشتیبان این اقدامات خواهد بود تا با حرکت مناسب بخش خصوصی و حمایت مناسب بخش دولتی، شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر عرصه های مردم محور در استان باشیم.

استاندار فارس بر حمایت همه بخش های استان از جمله بخش های دولتی و بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار استان تاکید کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد