hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > فعالیت ۷۷ گروه نظارتی دامپزشکی در ایام عید قربان در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان:

فعالیت ۷۷ گروه نظارتی دامپزشکی در ایام عید قربان در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت:هرسال با نزدیک شدن به عید قربان درجهت ذبح دام اداره کل دامپزشکی اقداماتی را جهت رفاه حال مردم انجام می دهد. 

علی کاووسی امروز در جمع نمازگزاران جمعه در مرکز استان افزود: ۱۶ ناظر شرعی در امر ذبح دام‌ها، همکاری می‌کنند.

کاووسی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، ۹ کشتارگاه در نظر گرفته شده استان که از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز دوشنبه آماده ارائه خدمت رایگان است.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان تاکید کرد: می‌طلبد تا نظارت و دقت مردم و ما به عنوان متولیان بخشی از سلامت و امنیت بهداشت جامعه بیشتر از گذشته باشد.

کاووسی تصریح کرد: انتظار داریم تا مردم نیز همکاری و از کشتار دام و ذبح در حیاط منازل، پارکینگ آپارتمان‌ها و خیابان‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین مردم هنگام خرید دام نسبت به توصیه‌های همکاران ما در خصوص سلامت دام و مسائل بهداشتی دقت کافی و لازم را داشته باشند.

کاووسی گفت: مردم در صورت ذبح و قربانی کردن دام، حداقل ۲۴ ساعت از لاشه و آلاشات دام‌ها خودداری و پس از دام و قطعه کردن، آنها را بسته‌بندی و در یخچال نگهداری کنند.

وی افزود: همچنین لازم است مردم از بازکردن و پاره کردن کیست‌های دام خودداری و لوازم و آلات ذبح را قبل و بعد استفاده ضدعفونی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد