hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > مرمت مسجد جامع کبیر نی‌ریز آغاز می‌شود

مدیرکل میراث فارس:

مرمت مسجد جامع کبیر نی‌ریز آغاز می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد که مرمت مسجد جامع کبیر نی‌ریز به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی فرهنگی، امسال با تخصیص 2 میلیارد تومان آغاز می‌شود

محمد ثابت اقلیدی که به نی‌ریز سفر کرده بود، گفت: مسجد جامع کبیر نی ریز یکی  از قدیمی‌ترین مساجد  تاریخی ایران محسوب می شود که در فهرست  آثار ملی جای گرفته است و حفاظت و مرمت این اثر ارزشمند در اولویت قرار دارد.

به گزارش رویدادایران به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، ثابت اقلیدی به بازدیدش از موزه خطر و کتابت نی ريز اشاره و اضافه کرد: این موزه تخصصی فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و معرفی ظرفیت ها و توانمدیهای های شهرستان به‌شمار می‌رود اما با کمبودهایی مواجهه است که با مذاکراتی که با فرماندار محترم شهرستان داشتیم به زودی این کمبودها مرتفع خواهد شد.

او همچنین به توسعه و ایجاد زیرساخت های مناسب در تفرجگاههای شهرستان نی ریز اشاره کرد و از اعطای تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان سخن گفت.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه اعطای وامهای کم بهره، بیمه هنرمندان صنایع دستی و .... از اقدامات حمایتی این اداره کل به شمار می‌رود، ادامه داد: ثبت آداب و رسوم قدیمی مردم شهرستان  نی‌ریز در دستور کار است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد