به گزارش اکوایران، در میانه معاملات سهامی روز سه‌شنبه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک ملت در سامانه کدال منتشر شد. صورت‌های مالی این بانک پس از انتشار سوالات متعددی را برای سهامداران این بانک ایجاد کرد. در وحله اول می‌توان عنوان کرد که با توجه به معاملات روز چهارشنبه، این صورت‌های مالی برای فعالان حقیقی بازار سهام جذاب نبود ولی کد‌های حقوقی بازار سهام استقبال قابل توجهی از سهام وبملت داشتند.

در انتهای معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، برآیند جریان پول حقیقی سهام بانک ملت منفی 103 میلیارد تومان بود و بیشترین کاهش مالکیت حقیقی را در بین نماد‌های بازار سهام به ثبت رساند. قیمت سهام این بانک با توجه به محدودیت 2 درصدی دامنه قیمتی، روز چهارشنبه 1.4 درصد افزایش یافت و به 225.6 تومان رسید.

پای نامزدهای انتخاباتی به بورس باز شد

030323

بانک ملت از تسعیر ارز 84 همتی که در صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته، مالیاتی هم به آن تعلق نمیگیرد؛ فقط 32 همت آن را در صورت‌های مالی سال 1402 خود آورده است و بخشی از آن به صورت‌های مالی سال 1401 منتقل شده ولی مالیات 1401 نزدیک به 17 همت دیده می‌شود؛ در حالیکه این عدد مالیات با سود 1401 هم‌خوانی ندارد. احتمال دارد بانک ملت از آن بخش نیز افزایش سرمایه از محل سود انباشته دهد و مالیات ان از بین برود.

از سوی دیگر هزینه‌های عمومی اداری و هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ملت نیز رشد قابل توجهی داشته که جای سوال دارد. گزارشات ماهانه درآمد فصل زمستان وبملت نیز با گزارش 12 ماهه حسابرسی نشده منتشر شده هم‌خوانی ندارد. در آخر هم بعضی از شنیده‌ها نشان می‌دهد که احتمالا به خاطر وضعیت خوب ارزی بانک ملت، در تسویه 2.8 میلیارد دلاری بانک مرکزی سهیم نباشد.

تورم کمتر از انتظار اژدهای زرد: نگرانی‌ها از کاهش تقاضا بالا گرفت