hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ساخت‌وساز در پارک لاله منتفی شد

ساخت‌وساز در پارک لاله منتفی شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران درباره نتیجه بررسی ساخت‌وساز در بوستان‌های لاله و قیطریه در این کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد.

ایلنا: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران درباره نتیجه بررسی ساخت‌وساز در بوستان‌های لاله و قیطریه در این کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد. از اواخر سال گذشته ایده ساخت یک مسجد در بوستان قیطریه رسانه‌ای شد، موضوعی که در ماه‌های ابتدایی سال جاری یکی از داغ‌ترین موضوعات شهری بود و اگرچه این تصمیم شهرداری تهران مخالفان زیادی داشت اما با اظهارنظرهای مختلف اعضای شورای شهر نیز مواجه شده بود از جمله اظهارات مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه «برای ساخت این مسجد در پارک قیطریه یک درخت هم قطع نمی‌شود و هر کسی که درختی قطع کرد را بیاورید، پایش را قطع کنیم». در نهایت نیز مهدی عباسی عضو دیگر شورای شهر و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از ورود این کمیسیون تخصصی به ساخت‌وساز در پارک قیطریه خبر داد.

اما موضوع ساخت‌وساز در پارک‌های تهران فقط منحصر به پارک قیطریه نبود و ساخت‌وساز در برخی از پارک‌های شهر تهران از جمله بوستان لاله نیز مطرح شده و در اردیبهشت ماه بود که موضوع دیوارکشی در پارک و احتمال ساخت‌وساز در این بخش از پارک لاله نیز خبرساز شد، که با ورود شورای شهر تهران ادامه هر گونه عملیات ساخت‌وساز در بخش حصارکشی‌شده در پارک لاله در جنب ساختمان آتش‌نشانی در این پارک متوقف و قرار شد این موضوع نیز در کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد. «جعفر بندی‌شربیانی» عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره توقف ساخت‌وساز در پارک لاله و بررسی این موضوع در شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه شهرداری قول داده است که فعلا ساخت‌وسازی در این محدوده نداشته باشد، گفت: «حفظ فضای سبز شهر تهران موضوع مهمی است و هرگونه ساخت‌وسازی که منجر به قطع درختان شود با هر عنوانی اتفاق بدی است. نکته بعدی اینکه سرانه‌هایی که در اقصانقاط شهر وجود دارد، باید به لحاظ اهمیت و ضرورت سنجیده شود و بررسی شود که آیا الان در حال حاضر این امکانات را نیاز داریم یا خیر؟ یا می‌شود برای دوری از یک بحران یا عدم رضایت اکثریت مردم، جایگزینی را برای ایجاد این امکانات در مجاورت آن نقطه داشت و اگر جای جایگزین بود از آن استفاده شود».

درخصوص نهایی‌شدن وضعیت ساخت‌وساز در پارک‌های تهران به ویژه بوستان قیطریه و بوستان لاله و سرانجام بررسی این موضوعات در کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با مهدی عباسی عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر گفت‌وگو کردیم.

«مهدی عباسی» درخصوص سرانجام ساخت‌وساز در پارک لاله و نتیجه بررسی کمیسیون درباره احداث بنا در این پارک به خبرنگار ایلنا گفت: در پارک لاله قرار شد هیچ ساخت‌وسازی صورت نگیرد و این موضوع به صورت کامل منتفی شد.

وی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: در پارک قیطریه هم قرار شد طرحی در مساحت نهایت ۲۰۰ متر در یک طبقه به کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ارائه دهند تا درمورد آن بررسی شده و در نهایت براساس آن به نتیجه مشخصی برسیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فعلا ساخت‌وسازی که خارج از ضابطه است، نباید در هیچ پارک و بوستانی اتفاق بیفتد.

 

منبع: sharghdaily-934187

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد