hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > هزینه حضور مهاجران در ایران باید واقعی باشد

رئیس سازمان ملی مهاجرت:

هزینه حضور مهاجران در ایران باید واقعی باشد

رئیس سازمان ملی مهاجرت با تاکید براینکه مواجهه جمهوری اسلامی ایران با پناهندگان و مهاجران، مومنانه، برادرانه و سخاوتمندانه بوده است، تاکید کرد که هزینه حضور مهاجران در ایران باید واقعی باشد.

مبینی در سفر به شیراز، گفت: قبل از تشکیل سازمان ملی مهاجرت چندین ارگان متولی امور اتباع خارجی بودند، اما پس از شکل‌گیری این سازمان، تمام امور و سیاست گذاری‌ها متمرکز شده است.

به گزارش رویدادایران به نقل از اداره کل امور اتباع استانداری فارس، مبینی گفت: اکنون سازمان ملی مهاجرت در کلان کشور و در ادار‌ه‌های کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در استان‌ها متولی امور مرتبط با اتباع خارجه و مهاجران تلقی می‌‍شوند.

طرح سپرده گذاری مختص افراد مجاز دارای برگ سرشماری است

وی همچنین گفت: طرح سپرده‌گذاری مختص مهاجرانی است که قبلا در کشور حضور داشته‌اند و دارای مدرک سرشماری هستند، هیچگونه مدرک جدید اقامتی صادر نشده و نخواهد شد.

مبینی در دیدار با بزرگان و ریش سفیدان،روحانیون، جامعه معلولین و نخبگان اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در فارس گفت: دخالت قدرت ها و دولت های غربی در امور کشور افغانستان هزینه‌های زیادی را برای مردم آن کشور و همچنین ایران به دنبال داشته است.

 

او با بیان اینکه ایران میزبان جامعه کثیری از پناهندگان و مواجه با تحریم‌های ظالمانه بوده است، گفت: رسالت و نقش سازمان‌های بین المللی حمایتی است ولی سال گذشته کمک‌های این سازمان به ایران در حد صفر بوده است.

مبینی ادامه داد: هدف شوم دولت‌های متخاصم و مداخله گر در افغانستان این‌ست که آن کشور از نخبگان، مومنین و روحانیون خالی شود و انتظار از نخبگان و جامعه روحانیون ساکن ایران اینست که نگذارند این خواسته دشمن محقق شود.

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: برخورد جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته با اتباع و مهاجرین خارجی ساکن ایران، مومنانه، برادرانه و سخاوتمندانه بوده و نگاه ما نگاه اسلامی و انسانی است.

او در دیدار با گروه‌های جهادی شهرستان شیراز نیز گفت: انسداد مرزهای شرقی کشور با قوت و سرعت ادامه دارد و این یکی از طرح‌های وزارت کشور برای ممانعت از ورود اتباع غیرمجاز به ایران است.

او ادامه داد:  اکنون اتباع و مهاجرین خارجی ساکن کشور از یارانه های غیرمستقیم استفاده می کنند که این موضوع باید حذف و هزینه های حضور اتباع و مهاجرین باید واقعی بشود.

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: نسبت ترکیب جمعیتی اتباع و مهاجرین خارجی در محلات و شهرستان ها باید مدیریت و زیر ده درصد باشد.

 

طرد اتباع خارجی غیرمجاز با قدرت ادامه یابد

مبینی همچنین در بازدید از اردوگاه مراقبتی شیراز گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های کشور امروز اتباع خارجی غیرمجاز به شمار می‌رود که دستگیری و خروج  این افراد به صورت روزانه در حال انجام است.

او گفت: حجم گسترده‌ای از کار بر دوش کارکنان اردوگاه‌های کشور بوده که به خوبی در حال انجام و پیگیری است و باید نسبت به تقویت تجهیزات و نیروی انسانی اردوگاه‌ها اقدام شود که سازمان ملی مهاجرت در این راستا برنامه هایی در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد