hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > شهید رئیسی معمار جدید حوزه مدیریت از نوع جهادی بود/ محور توسعه شیراز باید شاهچراغ(ع) باشد

وزیر کشور:

شهید رئیسی معمار جدید حوزه مدیریت از نوع جهادی بود/ محور توسعه شیراز باید شاهچراغ(ع) باشد

وزیر کشور در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شیراز، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌‌داری بود.

هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با حضور وزیر کشور به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر گشایش یافت.

وزیر کشور در آیین گشایش این اجلاس ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌‌داری بود.

سردار احمد وحیدی همچنین دلیل برگزاری این مجمع و خروجی آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات همایش‌های ما، عدم پیگیری نتایج حاصل از برگزاری آنهاست که به یک آفت تبدیل شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: انتظار بنده این است که پس از اختتامیه این اجلاس، گزارشی ارائه شود که در بحث بازآفرینی شهری به نتایج و برنامه‌های جدید و مشخصی رسید‌ه‌ایم، با اینکه مفاهیم جدیدی کشف و به بحث و گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیام و حرف جدیدی در خصوص بافت‌های حاشیه‌ای، تاریخی و فرهنگی نشنیده‌ایم، گفت: باید این موضوع را حل کرد.

سردار وحیدی همچنین با اشاره به اینکه شهرداران ما ۳۵۰ همت بودجه دارند که بخش زیادی از آن را باید صرف شهرسازی کنند، تأکید کرد: برای بهینه مصرف کردن بودجه شهرسازی باید با الگویی حرکت کرد که با مبانی‌ها همخوانی داشته باشد.

وزیر کشور با تاکيد بر اینکه اصالت و هویت که اساس زندگی شهری است باید در شهر مشهود باشد، عنوان کرد: جهان‌بینی، باید در طراحی‌های شهری مدنظر قرار گیرد.
  
وحیدی با بیان این موضوع که هویت اسلامی ایرانی در معماری‌ها نیز موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: آیا به خوبی مفاهیم را می‌شناسیم؟ 

وی با تاکید بر این نکته که محور توسعه شیراز باید حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ(ع) و برآمده از ارزش‌های این امامزاده واجب التعظیم باشد، افزود: نقش وجود ایشان در هویت سازی شهر باید مشخص باشد.

وزیر کشور که معتقد است فضای روانی حاکم بر شهر از ساختمان‌ها اثر می‌پذیرد، گفت: متاسفانه طبیعت زیبا در برخی از شهرها از منظر زیباشناختی دستخوش تغییرات شده است.

وحیدی همچنین با بیان اینکه معماری حاکم بر مهندسی است و باید ابتدا آن را دید و سپس محاسبات را انجام داد، خاطرنشان کرد: در بافت‌های تاریخی سالهای زیادی است که در خصوص بازبینی صحبت می‌شود اما کار جدی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال؛ می‌شد ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را در بافت‌های فرسوده و تاریخی پیش‌بینی کرد.
 
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بسیاری از اوقات بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای روی هم افتاده و آسیب‌زا شده‌اند که باید این موارد را در چنین جلساتی مطرح و راهکار ارائه داد، تاکید و عنوان کرد: باید نگاه یکپارچه بر مدیریت شهر در این چنین جلساتی دیده شود.

وحیدی در خاتمه تأکید کرد: راهکارهای عملی برای احیا و بازآفرینی بافت‌ها بسیار مهم و حساس است.

هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شیراز از پنجشنبه ۲۴خرداد شروع شده است و تا جمعه ۲۵ خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد