hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) دنزا زد9 جی تی؛ این چینی مستقیما به عنوان رقیب پورشه معرفی شده است!

(تصاویر) دنزا زد9 جی تی؛ این چینی مستقیما به عنوان رقیب پورشه معرفی شده است!

در ادامه تصاویر لو رفته از دنزا زد9 جی تی را مشاهده می کنید که البته تمام جزئیات نسخه نهایی را همراه خود ندارد. اما با همین تصاویر می توان به عدم حضور سنسور مهم لیدار، حضور سنسور موج-میلیمتری در قسمت جلو، دستگیره های درب پاپ آپ و حضور دوربین به جای آینه های جانبی اشاره کرد.

اوائل سال جاری به معرفی خودرو جدید  دنزا زد9 جی تی  پرداختیم که جزئیاتش  اینجا  در دسترس قرار دارد. در آن زمان تنها تصاویر سه بعدی از این محصول در دسترس بود اما اکنون اطلاعات مربوط به دنزا زد9 جی تی به روزرسانی شده که بهانه ای شد تا بار دیگر نگاهی به این چینی متفاوت داشته باشیم.

دنزا   برند خودرویی متعلق به گروه  BYD  چین است که در سال 2010 میلادی با سهم برابر بی وای دی و مرسدس بنز متولد شد. بی وای دی مسئولیت تامین فناورانه ها و تولید را برعهده داشت و از آن طرف مرسدس بنز نیز مسئول طراحی خودروها شد. اما پس از مدتی مرسدس سهم خود را در این ائتلاف از 50 به 10 درصد کاهش داد و دلیل این مساله را آمار پایین فروش عنوان کرد. پس از آنکه مرسدس بنز دیگر حضوری در پروژه دنزا نداشت، بی وای دی تغییراتی در سیاست های دنزل ایجاد و آن را دوباره زنده کرد و اولین خبری که در رابطه با  دنزا  منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود که در گروه خودرو عصر ایران نیز معرفی شد.

دنزا زد9 جی تی از نظر ظاهری شباهت زیادی به پورشه  پانامرا  دارد و اساسا برای رقابت با همین خودرو در بازار چین معرفی شده که البته ادعای بسیار بزرگی است!

بی وای دی به نیمه دوم سال جاری میلادی به عنوان زمان حضور دنزا 9 جی تی در خیابان های چین اشاره کرده است. این خودرو سال آینده نیز راهی خاک اروپا خواهد شد.

در ادامه تصاویر لو رفته از  دنزا زد9 جی تی  را مشاهده می کنید که البته تمام جزئیات نسخه نهایی را همراه خود ندارد. اما با همین تصاویر می توان به عدم حضور سنسور مهم لیدار، حضور سنسور موج-میلیمتری در قسمت جلو، دستگیره های درب پاپ آپ و حضور دوربین به جای آینه های جانبی اشاره کرد.

در فضای کابین نیز عناصر کرومی با تم قهوه ای بژ استفاده شده که باید فرمان دی کات، نمایشگر بسیار بزرگ سیستم سرگمی، نمایشگر باریک اطلاعات کیلومتر، تعویض کننده دنده کریستال و بلوک دکمه های فیزیکی در کنسول میانی را نیز به لیست ویژگی های شوتینگ بریک دنزا اضافه کنیم.

دنزا زد9 جی تی  از منظر ابعاد برابر با 5180 میلیمتر در طول، 1990 میلیمتر در عرض، 1500 میلیمتر در ارتفاع و 3125 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

دنزا زد9 جی تی  در تریم الکتریکی خالص پرچمدار مجهز به 3 موتور الکتریکی است که مجموع خروجی را به 952 اسب بخار می رساند.

در تریم پلاگین هیبرید، این خودرو از 3 موتور الکتریکی با 858 اسب بخار خروجی در هماهنگی با پیشرانه 2 لیتری آی سی ئی 203 اسب بخاری بهره می برد.

دنزا زد9 جی تی

 
45
46
47
48
49
50
51
52
 
منبع: عصر ایران

منبع: faradeed-192871

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد