hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > خرید تضمینی 842 ‌هزار تن گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان

خرید تضمینی 842 ‌هزار تن گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان استان با عبور از ۸۴۲ هزار تن، رکورد خرید تضمینی در این استان را شکست، گفت: میزان خرید گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۶ درصدی بیشتر است‌.

روح‌الله مهری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت خرید گندم در استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد گندم استان گلستان برداشت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: پارسال در زمان اوج برداشت گندم، در یک روز موفق به خرید ۴۸ هزار تن گندم شده بودیم اما امسال میزان خرید روزانه گندم در روزهای پیک برداشت به ۷۷ هزار تن رسیده است.

مهری با بیان اینکه امسال براساس پیش‌بینی‌ها میزان خرید گندم از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد، یادآور شد: خبرهای خوبی در انتظار مردم گلستان به ویژه گندمکاران و کشاورزان است.

به گفته وی؛ در اداره کل غله و خدمات بازرگانی اتاقی تحت عنوان اتاق عملیات راه‌اندازی شده و استانداری و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از هفت صبح تا پاسی از شب در اتاق عملیات مستقر هستند و موضوعات مربوط به گندم را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب در دولت سیزدهم که به پاس دلسوزی‌ها و دغدغه‌مندی شهید رئیسی رقم خورد پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است که تاکنون مطالبات آن دسته از گندمکارانی که تا ۲۷ اردیبهشت ماه گندم خود را تحویل دادند پرداخت شد.

مهری میزان مطالبات گندمکاران گلستانی تا این لحظه را حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از آنجا که برداشت گندم در استان گلستان از اول خرداد ماه آغاز شده روند پرداخت آن در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد