hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خروج گانتس از کابینه، نتانیاهو افراطی تر می شود!

خروج گانتس از کابینه، نتانیاهو افراطی تر می شود!

بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت بعد از کش و قوس‌های فراوان، دست آخر شامگاه یکشنبه و یک روز بعد از پایان ضرب‌الاجلش به نتانیاهو از کابینه او خارج شد.

سید عماد حسینی- بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت بعد از کش و قوس‌های فراوان، دست آخر شامگاه یکشنبه و یک روز بعد از پایان ضرب‌الاجلش به نتانیاهو از کابینه او خارج شد.

گانتس در نشست خبری خود از خانواده اسرای اسرائیلی موجود در غزه به خاطر اینکه نتوانسته کاری انجام بدهد و تمامی تلاش‌های انجام‌گرفته برای نجات اسرا با شکست مواجه شده عذرخواهی کرد.

گرچه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، لحظاتی بعد از نطق گانتس با توجه به شرایط اسرائیل آن را زمان مناسبی برای کناره‌گیری ندانست اما بسیاری از کارشناسان اعلام کردند، تصور نمی‌کنند این فرایند تاثیر خاصی بر روندی که نتانیاهو و ائتلاف افراطی‌اش در جنگ پیش گرفته‌اند داشته باشد.

این کارشناسان معتقدند همان‌طور که بنی گانتس در زمان ورودش به ائتلاف نتوانست تاثیری بر تغییر رویکرد جنگی نتانیاهو و همفکرانش داشته باشد و حتی برعکس باعث تقویت جایگاه نتانیاهو برای پیشبرد اقدامات افراطی‌اش شد، در خروجش از این ائتلاف هم چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

به هر شکل، با وجود خروج گانتس از ائتلاف نتانیاهو با کمک جریان‌های راستگرای افراطی متحدش همچنان کنست را در قبضه خود خواهد داشت.

با وجود آنکه تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو روزبه‌روز در سرزمین‌های اشغالی افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از صهیونیست‌ها در خیابان و حتی در مقابل خانه‌اش علیه او شعار می‌دهند و خواهان استعفای او هستند، اما به اعتراف رهبران معترضان تا زمانی که یک میلیون نفر به خیابان‌ها نیایند امکان برکناری نتانیاهو وجود ندارد و او با کمک جریان‌های افراطی اکثریت قابل توجهی را برای پیشبرد سیاست‌های جنگی خود خواهد داشت.

نتانیاهو همچنین با مطرح کردن دیگرهراسی و پیش کشیدن مساله جنگ بقای اسرائیل نشان داد که همچنان به‌خوبی از ابزارهای تبلیغات پوپولیستی برای همراه کردن مردم با سیاست‌های خود استفاده می‌کند.

نتانیاهو گرچه در مدیریت جنگ رفتارهای احمقانه‌ای از خود نشان داده اما ثابت کرده است که برای حفظ جایگاه خود بسیار باهوش است و احتمالاً اوضاع برای اسرائیلی‌ها به همین شکل هم باقی خواهد ماند، گرچه تلاش‌ها برای سرنگونی او هم ادامه دارد.

 

منبع: etemadonline-662986

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد