hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده تاریخ

(تصاویر) پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده تاریخ

در این مطلب، به لیستی از پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده بر اساس تعداد واحد‌های تولید شده نگاه خواهیم انداخت.

دوران پس از جنگ جهانی دوم شاهد برخی از پرتولیدترین جت‌های جنگنده در هوانوردی نظامی بودیم. اگرچه این هواپیما‌های جنگی ممکن است به اندازه هواپیما‌های نسل اخیر پیشرفته نبودند، اما در واقع پرفروش‌ترین جنگنده‌های جت تمام دوران به شمار می‌آیند.

به گزارش روزیاتو، در این مطلب، به لیستی از پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده بر اساس تعداد واحد‌های تولید شده نگاه خواهیم انداخت.

پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده تاریخ؛ از F-۸۴ Thunderbolt تا MiG-۲۱

۱- Mikoyan-Gurevich MiG-۱۵

تعداد فروند‌های تولید شده: ۱۸،۰۰۰ فروند

خدمه: ۱ نفر

موتور: ۱ موتور توربوجت جریان سانتریفیوژی Klimov VK-۱ با ۵،۹۵۰ پوند پیشرانه

حداکثر سرعت: ۱،۰۷۶ کیلومتر بر ساعت یا ۰.۸۷ ماخ در سطح دریا

برد فرابری: ۲۵۲۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۱۲،۰۰۰ متری (۳۹،۰۰۰ فوتی) با دو باک سوخت ۶۰۰ لیتری

توپ ها: ۲ توپ خودکار ۲۳ میلیمتری Nudelman-Rikhter NR-۲۳ در قسمت چپ و پایین بدنه با ۸۰ گلوله به ازای هر توپ و در مجموع ۱۸۰ گلوله، ۱ توپ خودکار ۳۷ میلیمتری Nudelman N-۳۷ در قسمت راست و پایین بدنه با مجموع ۴۰ گلوله

بمب ها: بمب‌های ۱۰۰ کیلوگرمی

سایر: باک‌های سوخت رها شدنی یا راکت‌های غیرهدایت شونده

در صدر فهرست پرفروش‌ترین جت‌های جنگنده، یک جت جنگنده ساخت شوروی است. میگ-۱۵، یک جت جنگنده تولید شده توسط دفتر میکویان-گورویچ در دوران اتحاد جماهیر شوروی بود. MiG-۱۵ اولین پرواز خود را در دسامبر ۱۹۴۷ انجام داد و در فوریه ۱۹۴۹ وارد خدمت شد. MiG-۱۵ اولین جنگنده جت بال شیب دار موفقی بود که در طول جنگ کره از جنگنده‌های بال مستقیم عملکرد بهتری داشت. این جت دلیلی بود که نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان یک جنگنده رقیب به دنبال ساخت North American F-۸۶ Sabre رفت.

همانطور که قبلاً ذکر شد، MiG-۱۵ پایه و اساس نسخه پیشرفت تری در قالب MiG-۱۷ شد که در طول دوران جنگ ویتنام به طور قابل توجهی در برابر جنگنده‌های سوپرسونیک Republic F-۱۰۵ Thunderchief و McDonnell Douglas F-۴ Phantom II موثر واقع شد. این هواپیما با نزدیک به ۱۶،۰۰۰ فروند ساخته شده (بیش از ۱۳،۰۰۰ در فروند اتحاد جماهیر شوروی و بیش از ۴،۲۰۰ فروند تحت لیسانس) یکی از پرتولیدترین هواپیما‌های جنگنده تاریخ باقی مانده است. این هواپیما به عنوان یک هواپیمای آموزشی پیشرفته به صورت محدود در خدمت نیروی هوایی ارتش خلق کره شمالی باقی مانده است.

منبع: fararu-743500

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد