hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بازار سهام هفته/ استراحت شاخص کل زیر سایه‌بان 2 میلیون و 100 هزار واحدی+ نمودار

پیش بینی بازار سهام هفته/ استراحت شاخص کل زیر سایه‌بان 2 میلیون و 100 هزار واحدی+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 13 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 22 صدم درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 91 صدم درصد پایین‌‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد خروج 199 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش 57 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 2 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته به سطح 3 همتی صعود کرد و روز چهار‌شنبه تراز 2 هزار و 255 میلیارد تومانی را تجربه کرد که پایین‌ترین سطح هفته جاری بود. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 12.85 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 2 هزار و 837 میلیارد تومانی بالا آمد.

در هفته چهارم اردیبهشت هزار و 339 میلیارد تومان از مالکیت حقیقی بورس تهران کاسته شد و آخرین هفته اردیبهشت نیز با خروج 557 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام مواجه بود. هفته اول خرداد نیز با کاهش هزار و 619 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در سهام مواجه بودیم و این هفته نیز 672 میلیارد تومان از مالکیت کد‌های حقیقی کاسته شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 86 هزار و 84 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 81 هزار و 526 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 22 صدم درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 91 صدم درصد کاهش داشت و در تراز 679 هزار و 129 واحدی ایستاد.

بازار سهام هفته دوم خرداد ماه را در شرایطی مشابه هفته اول خرداد سپری کرد. در این هفته ارزش معاملات خرد دو روز را در سطح 2 همتی و یک روز در سطح 3 همتی قرار داشت. رکود معاملاتی سنگین این روز‌ها به نظر می‌رسد تداوم داشته باشد و خروج پول حقیقی که در شش هفته معاملاتی گذشته برآیند منفی داشته است، تداوم یابد.

030318

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته خرداد‌ماه

بورس تهران هفته سوم خرداد ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 670 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در سانحه هوایی و انتظار بازار برای انتخابات پیش‌رو را می‌توان دلیل اصلی افت شدید ارزش معاملات بازار سهام دانست. بازار سهام در حال حاضر با چالش‌های متعددی روبرو است که می‌توان نگرانی‌ها بابت تأمین برق صنایع در تابستان را نیز به آن اضافه کرد. بورس تهران در این هفته یک بار دیگر به مصاف سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی می‌رود تا تکلیف این سطح بعد از دو هفته مشخص شود.

با این اوصاف احتمال افزایش ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان تداوم معاملات در زیر سطح 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند اما همچنان در جریان یک روند رکودی معاملاتی در بورس تهران هستیم که توان فتح سطح مقاومتی را ندارد.

منبع: eghtesadnews-651845

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد