hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ثبت جشنواره اقوام ایران‌زمین در تقویم گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

ثبت جشنواره اقوام ایران‌زمین در تقویم گردشگری

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، از ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌ عنوان اولین رویداد ملی استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

محمدجواد ساوری در خصوص ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور گفت: دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته توسط عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌های کشور ابلاغ شد و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: بر مبنای این اقدام رویدادهای گردشگری استان‌های سراسر کشور پس از دارا بودن شرایط و سطح‌بندی، در سامانه مذکور ثبت می‌شوند.

وی با اشاره ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور بیان کرد: رویداد گردشگری ملی نیز به آن دسته از رویدادهای گردشگری گفته می‌شود که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدیدکنندگان و یا مشارکت‌کنندگان حداقل ۱۰ استان مختلف کشور را دارا بوده و برگزاری آن منجر به شکل‌گیری سفر در مقیاس ملی شود.

ساوری با تأکید بر این‌که رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای معرفی آیین‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ثبت رویدادهای گردشگری می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح  ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

او با اشاره به این‌که رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: میزبانی رویدادهای مهم در یک منطقه فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی آن مقصد است و بدون شک حمایت و مشارکت برای برگزاری رویدادها بیشترین منفعت را برای صنعت گردشگری هر منطقه دارد.

ثبت رویدادهای استان گلستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ادامه دارد و در صورت ثبت نهایی رویدادها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد