hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > لامرد در مسیر جهش صنعتی قرار دارد

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس:

لامرد در مسیر جهش صنعتی قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه لامرد طی 2 دهه اخیر، حرکت مستمری را برای توسعه داشته است، خاطرنشان کرد که این شهرستان در مسیر جهش صنعتی قرار داشته و به لحاظ زیرساختی وضعیت مناسبی دارد.

سید مسعود عظیمی در سفر به لامرد و در جلسه‌ای با مسئولان و فعالان صنعتی این شهرستان، گفت: توسعه صنعتی با فراهم شدن  زیرساخت‌های تولید و استقرار واحد‌های بزرگ صنعتی نظیر مجتمع آلومینیوم و صنعت سیمان و برخی صنایع بزرگ دیگر دنبال شده و در بحث ظرفیت سازی برای استقرار صنایع کوچک و متوسط نیز بسترهای لازم در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی انرژی بر،شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی در این شهرستان تحت مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی فارس ایجاد شده است، گفت: در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی زیرساخت ها در وضعیت خوبی قراردارد و بخش عمده ای از مساحت این شهرک های صنعتی در قالب ۶۶قرارداد به متقاضیان واگذار و تاکنون ۳۲ واحد با اشتغال ۴۷۵ نفر نیز در مرحله تولید و بهره برداری قرارگرفته اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی انرژی بر نیز در برنامه قرارگرفته است، گفت: این شهرک صنعتی باتوجه به ظرفیت های شهرستان لامرد در بخش انرژی نظیر دارابودن میادین گازی و همجواری با پالایشگاه گاز پارسیان، نزدیکی به پارس جنوبی و شهرستان پارسیان و خلیج فارس و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع بزرگی نظیر آلومینیوم  می تواند موقعیت ویژه ای را برای استقرار صنایع پایین دستی حوزه انرژی و آلومینیوم با هدف تکمیل زنجیره ارزش فراهم کند.

وی افزود: استقرار صنایع صادرات محور با توجه به نزدیکی شهرستان به بنادر و پایانه های صادراتی  و موقعیت شهرستان به عنوان پس‌کرانه از ظرفیت های ویژه و منحصربفرد این شهرستان است و به همین دلیل نیز تکمیل زیرساخت‌های شهرک های صنعتی را در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس تاکید کرد: با توجه به ماهیت شهرک صنعتی انرژی بر، حفظ رده بندی زیست محیطی این شهرک برای استقرار طیف گسترده ای از صنایع به ویژه صنایع دارای رده بندی بالا مورد تاکید است.

عظیمی با اشاره به برنامه شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای ایجاد و راه اندازی ناحیه صنعتی در بخش  اشکنان لامرد به مساحت حدود ۵۰ هکتار گفت: مراحل اولیه ایجاد این ناحیه و اخذ استعلام ها انجام شده که درصورت تعیین تکلیف نحوه  تامین آب و برق، مراحل تصویب و اجرای این ناحیه صنعتی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس ارزیابی از مکان پیشنهادی این ناحیه صنعتی را مثبت اعلام و در خصوص محل پیشنهاد شده برای ناحیه صنعتی علامرودشت نیز گفت: ظرفیت های این منطقه نیز بررسی شد، اما برای تسریع کار، آماده حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی غیردولتی هستیم و همراهی و کمک های فنی را ارائه می دهیم .

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد