hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار سکه گوش‌به‌زنگ وین/ توقف عقبگرد قیمت سکه؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد

بازار سکه گوش‌به‌زنگ وین/ توقف عقبگرد قیمت سکه؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد

اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات پشت خطی در حالی شیب نزولی را تجربه کرد و به محدوده 40 میلیون و 500 هزار تومان رسید که چشم معامله گران به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در حالی پس از تعطیلات دو روزه کار خود را از سر خواهد گرفت که عقب نشینی قیمت دلار در معاملات پشت خطی، قیمت سکه را هم بی نصیب نگذاشت و این فلز زرد رنگ داخلی، ساز کاهش را کوک کرد.

قیمت سکه امامی در حالی که پیش از تعطیلات (یکشنبه 13 خرداد) با نرخ 40 میلیون و 700 هزار تومان بسته شده بود، در معاملات پشت خطی شامگاه چهارشنبه، حدود 200 هزار تومان پایین آمد و در محدود 40 میلیون و 505 هزار تومان قرار گرفت. کاهش قیمت طلای جهانی هم چندان بر روند نزولی سکه بی تاثیر نبود. هر اونس طلا صبح امروز با افت نسبی قیمت در محدوده 2338 دلار معامله شد.

این درحالیست که بازار طلا عزم خود را برای فتح سطح مقاومت 2350 دلار جزم کرده است اما کاهش قدرت بازار کار در آمریکا، ترمز افزایش قیمت را تا حدودی کشیده است.

دلار و طلا اما تنها متغیرهای اثرگذار بر قیمت‌ سکه نبوده اند و اخبار سیاسی هم بازار امروز را تحت تاثیر خود قرار داده است، معامله گران معتقدند امروز برای بازار بسیار مهم است، چرا که تکلیف صدور قطعنامه پیشنهادی اروپا به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، در جلسه امروز این شورا در وین مشخص خواهد شد؛ هر چند به دلیل عدم حمایت آمریکا از پیشنهاد تروئیکای اروپا، عدم تصویب قطعنامه نیز متحمل به نظر می‌رسد؛ اما به عقیده فعالان بازار اگر قطعنامه علیه ایران تصویب شود، سیگنال افزایشی به طلا و دلار خواهد داد و همین امر نوسانات قیمت سکه را صعودی خواهد کرد.

از سوی دیگر، به تصور این گروه از معامله گران در صورتی که دلار و درهم مسیر صعود را در پیش بگیرند، تداوم عقب نشینی سکه چندان محتمل نیست و باید منتظر صعود قیمت و از دست رفتن محدوده 40 میلیون و 500 هزار تومان باشیم.

منبع: eghtesadnews-651398

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد