hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > فعالیت ۷۷ مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان/ رشد ۷۹ درصدی نسبت به سال گذشته

مدیرکل غله در بازدید خبرنگاران از مراکز خرید تضمینی گندم استان گلستان

فعالیت ۷۷ مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان/ رشد ۷۹ درصدی نسبت به سال گذشته

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به فعالیت ۷۷ مرکز خرید محصولات کشاورزی در گلستان، گفت: تاکنون ۳۶۰ هزارتن گندم از کشاورزان گلستانی به صورت تضمینی خریداری شده که میزان خرید این محصول نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد رشد یافته است.

روح الله مهری در بازدید خبرنگاران از مراکز خرید تضمینی گندم در استان گلستان اظهار کرد: خرید محصولات کشاورزی مهم و سنگین ترین رکن این بخش محسوب می شود و باید به آن توجه ویژه تری داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: امسال برداشت محصول از اراضی گندم استان رشد چهار برابر داشته و دلیل آن نیز رشد بارش باران در این سال زراعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برداشت چند محصول کشاورزی با یکدیگر هم زمان شده، بیان کرد: امسال برداشت محصول گندم، سیب زمینی، چغندر و کلزا در یک زمان انجام می شود که این موضوع در برخی از مراکز خرید محصولات کشاورزی موجب ایجاد صف شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص روند خرید گندم از کشاورزان در مراکز یادآورشد: یک نمونه از گندم کشاورزان تحویل آزمایشگاه مرکز داده شده و از طریق آزمایشات افت نمونه محک زده می شود که در صورت داشتن استاندارد های لازم و رطوبت کمتر از ۱۴ درصد، گندم از زارعان خرید داری می شود.

مهری با بیان این موضوع که از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم تا کنون ۳۶۰ هزارتن از این محصول خریداری شده، تصریح کرد: میزان خرید این محصول نسبت به سال گذشته ۷۹ درصد رشد یافته است.

به گفته وی، برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان ۹۸ مرکز خرید پیش بینی شده که از این میزان۷۷ مرکز فعال بود و به خرید تولیدات کشاورزی مشغول هستند.

مهری با اشاره به بارش های باران در ماه های اخیر، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته برداشت محصول گندم افزایش دو برابری داشته است.

وی با بیان به اینکه برخی از سیلو های خرید گندم به جک مجهز شده اند، گفت: وجود جک ها در مراکز خرید موجب شده تا مدت زمان تخلیه بار ۴۰ درصد کاهش یابد.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، ۶ مرکز و سیلوی دولتی، ۱۸ کارخانه آرد، ۱۸ سیلوی بخش خصوصی و ۳۶ انبار تعاون روستایی و در مجموع ۷۷ مرکز مشغول خرید گندم در ۱۴ شهرستان در استان هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد