hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > محاکمه مامور سابق پلیس به دلیل شلیکی که به قطع پای متهم منجر شد

محاکمه مامور سابق پلیس به دلیل شلیکی که به قطع پای متهم منجر شد

مامور سابق پلیس متهم است با شلیک به پای مردی مست باعث نقص عضو او شده است.

مامور سابق پلیس که متهم است با شلیک به پای متهمی باعث نقص عضو او شده است، در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که نیروی قراردادی پلیس بود، در جریان یک  تعقیب و گریز هنگامی که متوجه خودزنی متهم  شد، برای مهار او به سمتش شلیک کرد.حالا متهم بعد از چند سال به دلیل قطع شدن پایش درخواست دیه کرده است.

سال 96 بود که به ماموران پلیس خبر دادند مردی مست در حال عربده‌کشی در خیابان است. با حضور ماموران در محل مرد مست وقتی آنها را دید، اقدام به خودزنی کرد و تلاش داشت از این طریق خود را از ماموران دور کند. درنهایت با شلیک پلیس به پای متهم وی بازداشت شد.

متهم که سینا نام دارد به بیمارستان منتقل وتحقیقات از وی آغاز شد. این مرد ادعا کرد مامور پلیس به عمد به او شلیک کرده و او قصد فرار یا خودزنی نداشته است.

با تکمیل تحقیقات اولیه و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی سینا شکایت خود علیه مامور پلیس را مطرح کرد و خواستار مجازات او شد.

وقتی نوبت به مامور پلیس رسید، اوگفت: سینا مست بود و حالت عادی نداشت. من به عنوان نیروی کمکی به محل رفته بودم. او با عربده‌کشی وحشت بین مردم ایجاد کرده بود. وقتی برای بازداشت سینا جلو رفتم. او برای فرار خودزنی کرد. من چهار تیر شلیک کردم اما تیرها را به زمین و دم پای سینا زدم تا او راوادار به تسلیم کنم. یکی از تیرها به پای سینا برخوردکرد. من قصدی برای زدن او نداشتم و به دنبال بازداشت او بودم. سینا به سمت ما حمله کرد و من چاره‌ای جز شلیک نداشتم.

در پایان قضات وارد شور شده و با توجه به فیلمی که از صحنه درگیری به‌دست‌ آمده ‌بود، متوجه شدند شاکی در صحنه درگیری خودزنی کرده و گلوله‌ها از فاصله دو متری به وی  شلیک شده است. به‌همین‌ خاطر مامور پلیس را به پرداخت دیه و 6 ماه حبس محکوم کردند.

قطع پای شاکی

در حالیکه پرونده با اعتراض مامور متهم به دیوان عالی کشور رفته بود شاکی هم به حکم اعتراض کرد و گفت چون دچار نقص عضو شده درخواست دارد که پرونده دوباره رسیدگی شود. او مدعی شد پایش قطع شده است.

به این ترتیب رای صادره نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه ارسال شد.

در این جلسه شاکی گفت: به‌خاطر صدماتی که به پایم وارد شد، ۱۱ بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم اما نتیجه نداد و پزشکان  به ناچار پایم را قطع کردند. به‌همین‌خاطر برای متهم اشد مجازات را می‌خواهم.

در ادامه وکیل مامور پلیس گفت پزشکی قانونی تایید نکرده که علت قطع شدن پای شاکی به خاطر عوارض شلیک به پای او بوده است. به این ترتیب پرونده به پزشکی قانونی رفت و کارشناسان تایید کردند علت قطع شدن پای سینا گلوله‌ای بوده که به پایش شلیک شده است.

به این ترتیب متهم در حالی یکبار دیگر پای میز محاکمه رفت که از نیروی انتظامی اخراج شده است . دراین جلسه سینا یکبار دیگر درخواست دیه کرد. او گفت حالا که پزشکی قانونی گفته است امکان قصاص نیست درخواست دیه دارم. 

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام را قبول ندارم چون من قصد نداشتم پای متهم را قطع کنم. من برای دوره 5ساله و به صورت پیمانی در استخدام پلیس بودم. اما بعد از این ماجرا از کار بیکار شدم و 4سال و سه ماه است که دیگر با پلیس همکاری ندارم. چون برای سازمان ثابت شد من با به کارگیری قانون سلاح، دست به شلیک زده و قصوری مرتکب نشده‌ام دیه را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: من با اختیار خودم وارد درگیری نشدم. گشت اول درخواست کمک کرد و من به عنوان نیروی امدادی در محل حاضرشدم.من اشتباهی مرتکب نشده ام. با اطلاحات پزشکی قانونی آشنایی ندارم و نمی دانم شاکی چه موقعی دوباره به پزشکی قانونی مراجعه کرده است و تازه در اینجا در جریان نتیجه کمیسیون پزشکی قانونی قرار گرفته‌ام.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع: etemadonline-662064

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد