hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > جنجال پیتزا و چسب کار دست گوگل داد!

جنجال پیتزا و چسب کار دست گوگل داد!

لیز رید، رئیس بخش جست‌وجوی گوگل، می‌گوید که بخش پاسخ‌های هوش مصنوعی AI Overview در نتایج جست‌وجو پاسخ‌هایی «عجیب، نادرست یا غیر مفید» را ارائه کرده است.

گوگل به‌دلیل ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه و عجیب هوش مصنوعی، عملکرد آن را در نتایج جست‌وجو محدود کرد.

لیز رید، رئیس بخش جست‌وجوی گوگل، می‌گوید که بخش پاسخ‌های هوش مصنوعی AI Overview در نتایج جست‌وجو پاسخ‌هایی «عجیب، نادرست یا غیر مفید» را ارائه کرده است.

گوگل با انتشار بیانیه‌ای، ضمن ارائه‌ی یک‌سری توضیحات در مورد پاسخ‌های عجیب‌ هوش مصنوعی اعلام کرد که تدابیری اجرا کرده است که باعث می‌شود AI Overviews نتایج دقیق‌تری ارائه دهد.

در بیانیه آمده است که پاسخ‌های نادرست و اغراق‌آمیز هوش مصنوعی به این دلیل ارائه شده است که وب‌سایتی محتوای طنزآمیز در خصوص یک موضوع منتشر کرده بود: «قبل از وایرال‌شدن اسکرین‌شات‌ها، عملاً هیچ‌کس از گوگل این سؤال را که باید چه تعداد سنگ بخورم، نپرسیده بود.» بنابراین هوش مصنوعی گوگل به آن وب‌سایت لینک داده است.

بر اساس گفته‌ی گوگل، هوش مصنوعی به کاربران توصیه کرده بود که برای جدانشدن خمیر پیتزا از چسب استفاده کنند. این توصیه بر اساس محتوای برگرفته‌شده از یک انجمن بود.

او گفت که انجمن‌ها معمولاً «اطلاعات اصیل و دست‌اول» ارائه می‌دهند، اما می‌توانند «توصیه‌های نامناسب» نیز ارائه کنند.

گوگل می‌گوید ضمن اعمال برخی محدودیت‌ها، تغییراتی در هوش مصنوعی خود ایجاد کرده تا بتواند محتوای هجو یا طنزآمیز را از محتوای درست و واقعی تشخیص دهد. گوگل نمایش پاسخ‌های هوش مصنوعی برای جست‌وجوهای پزشکی و سلامت را کاملاً لغو کرده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-191127

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد