hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > آمریکا مجوز حمله اوکراین به روسیه را صادر می‌کند؟!

آمریکا مجوز حمله اوکراین به روسیه را صادر می‌کند؟!

به گزارش «پالتیکو» دولت بایدن در حال بررسی لغو محدودیت‌های اوکراین برای حمله به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های آمریکایی است و این با اظهارات قبلی مبنی بر عدم اعطای چنین مجوزی به کی‌یف مغایرت دارد.

به گزارش «پالتیکو» دولت بایدن در حال بررسی لغو محدودیت‌های اوکراین برای حمله به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های آمریکایی است و این با اظهارات قبلی مبنی بر عدم اعطای چنین مجوزی به کی‌یف مغایرت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در بحبوحه وخامت اوضاع در میدان نبرد برای اوکراین و پیشروی روزانه نیروهای روسیه، دولت بایدن به طور فزاینده‌ای تمایل دارد سیاست خود را تغییر دهد و به کی‌یف اجازه دهد تا به اهدافی در خاک روسیه حمله کند.

طبق این گزارش، موضوع مذکور «در حال بررسی» است، در حالی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده و «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید همچنان اظهار می‌کنند که هیچ تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده است.

به نقل از ایسنا این گزارش می‌افزاید: «هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و این احتمال وجود دارد که دولت بایدن به محدود کردن توانایی کی‌یف برای انتخاب اهدافی در روسیه ادامه دهد.»

براساس یک سند داخلی که این روزنامه به دست آورده است، اوکراین همچنان در ارتباطات خود با ایالات متحده تاکید می‌کند که محدودیت‌های ایالات متحده «به طور قابل توجهی اثربخشی کمک‌های شرکا را کاهش می‌دهد و تلاش‌های انجام شده را خنثی می‌کند.»

روزنامه «نیویورک‌تایمز» هم روز چهارشنبه به نقل از مشاوران «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد که تغییر موضع رئیس دموکرات کاخ سفید در مورد محدودیت استفاده از تسلیحات ارائه شده از سمت ایالات متحده توسط اوکراین برای حمله به اهدافی در خاک روسیه، اجتناب‌ناپذیر است، علی‌رغم این نگرانی‌ها که چنین رویکردی می‌تواند به یک رویارویی مستقیم با روسیه تبدیل شود.

این گزارش می‌افزاید که کاخ سفید یک ارزیابی مجدد رسمی و سریع در مورد اینکه آیا ریسک را بپذیرد و محدودیت‌ها را لغو کند، آغاز کرده است. در این گزارش به نقل از یکی از منابع آمده است، ظاهرا دستیاران بایدن «فرآیند بسیار سریعی» را برای ارائه یک توصیه رسمی به رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌دهند، چرا که تحولات این منافشه با شتاب به نفع روسیه پیش می‌رود.

با این حال، حتی در صورت لغو این ممنوعیت، کی‌یف به احتمال زیاد با «محدودیت‌های شدید» در مورد نحوه استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده مواجه خواهد شد و واشنگتن آنها را فقط به اهداف نظامی محدود می‌کند. این روزنامه گزارش داد، احتمالا بایدن ممنوعیت استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده را برای حمله به عمق خاک روسیه یا زیرساخت‌های حیاتی حفظ کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه ۶۰ مقام و کارشناس سابق ایالات متحده با ارسال نامه‌ای به بایدن، خواستار لغو محدودیت‌های موجود در بحبوحه وخامت اوضاع در میدان جنگ برای اوکراینی‌ها در منطقه خارکیف شدند. امضاکنندگان این نامه عبارتند از «کورت ولکر» نماینده ویژه سابق ایالات متحده در مذاکرات اوکراین، ژنرال «بن هاجز» فرمانده سابق ارتش آمریکا در اروپا، «فیلیپ بریدلاو» فرمانده سابق نیروهای متحد در اروپا و سفرای سابق آمریکا در روسیه و اوکراین.

 

منبع: etemadonline-661847

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد