hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > صندوق املاک، راهکار بازار سرمایه برای کسب سود متمرکز

صندوق املاک، راهکار بازار سرمایه برای کسب سود متمرکز

بازار پویای مسکن، زمان زیادی است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. این بازار، فرصت‌های متعددی برای کسب سود را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌کند. با این حال، همواره چالش‌های متعددی برای کسب بازدهی در این بازار به چشم خورده است. صندوق‌های املاک یکی از روش‌هایی است که می‌تواند با این چالش‌ها مقابله و مسیر کسب سود از بازار مسکن را ساده‌تر کند.

کسب سود از بازار مسکن

 

همان طور که اشاره کردیم، بازار مسکن فرصت‌های زیادی برای کسب سود دارد. این بازار ارتباطی مستقیم با نیازهای پایه‌ای شهروندان دارد و به همین دلیل جریان تقاضا همواره در آن برقرار است. پس از نوسانات نرخ دلار در سال گذشته، قیمت‌ها در بازار مسکن افزایش یافتند. این افزایش قیمت پس از کاهش نرخ دلار هم، به قوت خود باقی ماند و در بعضی مناطق در شهرهای پرجمعیت کشور، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت هم مشاهده شد. بررسی‌های بازار مسکن نشان می‌دهد قیمت‌ها در این بازار، از سال گذشته حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته‌اند. در چنین شرایطی، فاصله افراد مختلف تا خرید مسکن بیشتر و بیشتر خواهد شد.

با این حال، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این بازار، با استفاده از روش‌های مختلف بازدهی‌های چشمگیری کسب می‌کنند. این روش‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • خرید املاک با هدف معامله آن‌ها پس از گذشت زمان و افزایش قیمت آن

  • خرید و فروش املاک قدیمی پس از بازسازی آن

  • مشارکت در برنامه‌های ساخت‌وساز، ویلا و شهرک‌سازی

  • خرید یا اجاره ملک با هدف اجاره مجدد آن

  • سرمایه‌گذاری در بازسازی ملک

  • خرید متری (اشتراکی) یک ملک با کاربری‌های مختلف

کسب سود از هر یک از این روش‌ها می‌تواند با سختی‌هایی همراه باشد. در وهله اول، برای ورود به این بازار نیاز به سرمایه اولیه‌ای چشمگیر وجود دارد. پس از آن، مراحل متعددی از جمله بنگاه‌ها، فرایندهای معامله یا اجاره، فرایندهای انتقال سند، استعلام‌های مربوط به شهرداری، ثبت و ... پیش روی افراد قرار می‌گیرد که سپری کردن هر یک، نیاز به صرف زمانی طولانی دارد.

در کنار روش‌های ذکرشده و با هدف پاسخگویی به مشکلات فراوان این مسیر، راهکار دیگری برای کسب سود از رشد بازار مسکن معرفی شد. صندوق‌های املاک که در بازارهای سرمایه جهانی طرفداران زیادی دارند، پای خود را به بازار بورس کشور ما هم باز کرده‌اند.

این صندوق‌ها با بررسی بازار و بهره‌مندی از تیمی شامل کارشناسان مختلف، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را شناسایی و بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند. معمولا صندوق‌های املاک پرداخت سود در بازه‌های زمانی مشخص ندارد و ذی‌نفعان آن می‌توانند، از محل افزایش ارزش واحدهای صندوق به سود برسند.

صندوق املاک کلیدآگاه، به تازگی به بازار سرمایه معرفی شده است. این صندوق که توسط تیم مدیریت دارایی آگاه مدیریت می‌شود، به زودی پذیره‌نویسی خواهد شد. صندوق کلید آگاه پرتفویی متنوع از دارایی‌هایی با کاربری‌های متفاوت خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود بازدهی بالایی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کند. پس‌انداز شما با سرمایه‌گذاری در صندوق املاک آگاه می‌تواند رشدی همگام با بازار مسکن و حتی بیشتر از آن‌ را در درازمدت تجربه کند.

صندوق املاک آگاه چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین نکته قابل توجه در مورد صندوق کلید آگاه آن است که توسط کارگزاری رتبه الف کشور با تجربه مدیریت بیش از ۱۷ صندوق، مدیریت می‌شود. با نگاهی به کارنامه گروه مدیریت دارایی آگاه، می‌توان گفت که آینده روشنی در انتظار این صندوق خواهد بود.

صندوق کلید محدودیت‌های مالی برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های بازار مسکن را از میان برداشته است و سرمایه‌گذاران می‌توانند تنها با 100 هزار تومان، در این مسیر پا بگذارند. ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق هم با توجه به پورتفوی متناسب آن، کنترل خواهد شد. فعالیت این صندوق و اختصاص دارایی‌های آن، با توجه به قوانین وضع شده از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

فعالیت‌های اصلی

حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های تجمیع‌شده در صندوق کلید آگاه به معامله املاک غیرمنقول با مالیک صندوق اختصاص می‌یابد. این دارایی ممکن به اجاره با هدف تملک یا اجاره مجدد هم اختصاص یابد. این بخش می‌تواند با املاک با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و ... اختصاص یابد و محدودیتی از نوع کاربری وجود نخواهد داشت.

فعالیت‌های فرعی

مابقی سبد دارایی این صندوق هم به اوراق بهادار با درآمد ثابت، صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی اختصاص می‌یابد. این روش، یکی از راهکارهایی است که برای مدیریت ریسک این صندوق به کار می‌رود.

کلام آخر

بازار پویای مسکن، فرصت‌های متعددی برای کسب سود به سرمایه‌گذاران مختلف ارائه کرده است. در کنار روش‌های مختلف موجود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را می‌توان بهینه‌ترین آن‌ها به شمار آورد. این صندوق‌ها با نظارت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار کار می‌کنند و بازدهی آن‌ها مطابق با رشد بازار مسکن است. به زودی صندوق املاک آگاه پذیره‌نویسی خواهد شد. 

 

منبع: sharghdaily-932478

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد