hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > زوم ذره‌بین کارشناسان بر عملکرد پیمانکاران پروژه‌ها میراثی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد:

زوم ذره‌بین کارشناسان بر عملکرد پیمانکاران پروژه‌ها میراثی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از رصد کامل و دقیق فعالیت‌ها و عملکرد پیمانکاران این حوزه در سراسر استان بدون کوچکترین اغماض، خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: فعالیت پیمانکاران پروژه‌های مرتبط با اداره کل زیر نظر دفتر فنی که متشکل از کارشناسان خبره، مجرب و متخصص این حوزه‌ها هستند، به‌دقت رصد می‌شود.

او با اشاره به اینکه انتخاب پیمانکاران واجد شرایط برای اجرای پروژه‌ها از طریق سامانه ستاد و به روش برگزاری مناقصه مشخص و تعیین می‌شوند، افزود: با توجه به حساسیت‌های کار در حوزه‌های مذکور بدون تردید انتخاب پیمانکاران با دقت نظر و رعایت کامل قوانین مربوطه انجام می‌شود و پس از انعقاد قرارداد نظارت و پایش مستمر بر پروژه‌ها حاکم است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تأکید کرد: پیمانکاران موظف هستند طبق برنامه زمان‌بندی عملیات اجرایی پروژه‌ها  را پیش ببرند و در صورت تعلل در این امر، قطعاً   با آن‌ها مطابق با  مقررات مندرج در شرایط عمومی پیمان برخورد خواهد شد.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: برای نمونه پروژه احداث دیوار پیرامونی ساختمان اداره کل  باوجود پیشرفت فیزیکی و به دلیل عدم توجه پیمانکار به اخطارهای صادره تخریب شد.

او افزود: اجرایی نشدن صحیح نماچینی دیوار و یکسان نبودن و در امتداد نبودن بندهای افقی و قائم از معایب پروژه احداث دیوار پیرامونی ساختمان اداره کل میراث فرهنگی فارس  بود که پس از صدور و اخطارهای لازم و به دلیل بی‌توجهی پیمانکار منجر به تخریب آن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: چنانچه پیمانکاران به اخطارها و تذکرات داده‌ شده، توجه نکنند ضمن اعمال تمامی قوانین و ضوابط مربوطه بر اساس بخشنامه‌های صادره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در ارزیابی عملکرد آن‌ها و واگذاری پروژه‌های آتی به آنان  نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد