hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) تنها مار پیتون غیرخانگی ایران؛ هرآنچه باید از این موجود کشنده بدانید

(ویدئو) تنها مار پیتون غیرخانگی ایران؛ هرآنچه باید از این موجود کشنده بدانید

اواخر سال گذشته بود که آتش‌نشانی شهر آمل، یک مار پیتون را در این شهر زنده‌گیری کرد. از این مار هم‌اکنون در شهر چمستان نگهداری می‌شود.

مدتی قبل رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از زنده گیری مار پیتون در سطل زباله توسط ماموران امداد و نجات این سازمان خبر داد. بیان شده است که بعد از عملیات نجات مارپیتون و پس از نامه نگاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل و نور این مار به پارکی در شهر چمستان از توابع شهرستان نور منتقل شده است و در آن جا از این حیوان نگهداری می‌شود.

البته این موضوع را هم باید افزود که مار پیتون آمل تا به اکنون به ثبت جهانی نرسیده است.

مارهای پیتون غیر سمی هستند و با استفاده از عضلات قوی که دارند وبا انقباض بدنی، طعمه خود را به کام مرگ می‌کشند.این مارهای غول‌پیکر حتی به عنوان حیوانات خانگی نیز نگهداری می‌شوند چراکه بسیاری از انواع این گونه طرح‌های زیبایی بر بدن دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیتون‌های توپی و پیتون‌های مشبک اشاره کرد.

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مار پیتون شکار شده، یک پیتون مشبک به طول ۸ متر بوده است. آنها طعمه خود را تا سر حد مرگ له نمی‌کنند. درعوض، فشاری که پیتون‌ها هنگام منقبض کردن طعمه خود وارد می‌کنند، منجر به نارسایی قلبی طعمه می‌شود.

پیتون‌ها، مارهای دنیای باستان هستند؛ به این معنی که آنها بومی مناطقی در قاره آمریکا، که بخشی از دنیای جدید است، نیستند. در عوض، آنها خانه‌های خود را در آفریقا، استرالیا، اقیانوسیه و آسیا می‌سازند. زیستگاه‌هایی مانند جنگل‌های بارانی، مراتع، باتلاق‌ها، بیابان‌ها، بوته‌زارها و زمین‌های صخره‌ای بیش از ۴۰ گونه مار پیتون را در خود جای داده‌اند.

اکثر مارهای پیتون شکارچیانی هستند که کمین می‌کنند و با استفاده از حفره‌های بینایی، بویایی و حسگر گرما در کنار دهان خود، می‌توانند طعمه خود را در میان شاخ و برگ‌های متراکم در تاریکی پیدا کنند. آنها دندان‌های تیزی دارند که از آنها برای گرفتن طعمه خود استفاده می‌کنند و سپس به سرعت بدن خود را دور آن می‌پیچند. سپس طعمه را فشار می‌دهند تا قلب حیوان متوقف شود.

با این حال جالب است بدانید که مارها معمولاً سعی می‌کنند از انسان دوری کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-190637

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد