hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) خانه‌ای روی صخره؛ یک ساخت و ساز خلاقانه روی شیب 42 درجه!

(تصاویر) خانه‌ای روی صخره؛ یک ساخت و ساز خلاقانه روی شیب 42 درجه!

خانه 210 متری در سال 2015 در اسپانیا توسط گروه معماری گیل بارتولوم طراحی و اجرا شد. این خانه یک سفارش خصوصی است که توسط زوج جوانی ساخته شده است که زمینی دشوار را بر روی تپه‌ای با شیب 42 درجه، روبروی دریای مدیترانه با مناظر خیره کننده انتخاب کردند.

ساخت و ساز روی سایت‌های شیبدار، یکی از پرچالش‌ترین اجراهاست، ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ها و مصالح ساخت، این کار حتی در شیب‌های زیاد هم انجام می‌شود. یک نمونه از ساخت خانه روی شیب زیاد را در این مطلب ببینید.

ساخت خانه‌ای روی شیب 42 درجه

خانه 210 متری در سال 2015 در اسپانیا توسط گروه معماری گیل بارتولوم طراحی و اجرا شد. این خانه یک سفارش خصوصی است که توسط زوج جوانی ساخته شده است که زمینی دشوار را بر روی تپه‌ای با شیب 42 درجه، روبروی دریای مدیترانه با مناظر خیره کننده انتخاب کردند. مهم‌ترین ویژگی این خانه، داشتن چشم‌انداز باشکوهی از دریاست. فرم خانه و سقف فلزی ابهام زیبایی‌شناختی حساب شده‌ای بین طبیعت و مصنوع ایجاد می‌کند، بین پوست اژدهایی که در زمین نشسته است، وقتی از پایین دیده می‌شود، و امواج دریا، وقتی از بالا دیده می‌شود.

160

معماری خانه‌ای روی شیب

این خانه صخره ای در دو طبقه ساخته شده است: یک فضای نشیمن پلکانی بزرگ، به دنبال شیب کوه، متصل به یک تراس کنسولی با یک استخر شنا، و طبقه دوم با اتاق‌هایی که دارای ‌منظرگاه‌هایی در بالای پشت‌بام هستند. این خانه داخل صخره شیبدار ساخته شده است و دمای ثابت 19.5 درجه سانتیگراد را دارد. فضاهای قابل سکونت توسط یک پوسته دوتایی منحنی از بتن مسلح پوشیده شده است که با هندسه زمین بازی می کند و در عین حال مناظر را قاب می کند و جریان های هوایی را که از دریا به داخل می‌آید جهت می‌دهد.

فضای داخلی این خانه طوری طراحی شده است که می‌تواند 70 نفر را در خود جای دهد و می‌تواند جایی برای مهمانی‌های بزرگ باشد.

161

اجرای خانه‌ی شیبدار

ساخت خانه روی صخره به شدت بر صنعت و نیروی کار محلی متکی است. به همین دلیل سازنده تصمیم گرفت که سیستم‌های ساخت و ساز صنعتی ماشینی اجتناب کند و معماری مبتنی بر ساعت‌های کار زیاد را به کار بگیرد. پیچیده‌ترین عناصر خانه می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از این رویکرد باشد: ساختار بتن مسلح سقف، بر اساس قالب فلزی که به صورت دستی اجرا شده است، کاشی‌های دست ساز که سقف را می‌پوشانند، سقف‌های ساخته شده از گچ، مبلمان سفارشی داخلی ساخته شده با فایبرگلاس و رزین پلی استر همگی از طریق نرم افزار طراحی دیجیتال طراحی شده‌اند، اما به صورت دستی در محل تولید می‌شوند و با استفاده از روش قدیمی “اندازه‌گیری از روی نقشه‌ها" و همچنین ایجاد فضایی برای خلاقیت و توانایی کارگران برای دستیابی به زیبایی شناسی عمومی ایجاد می‌شوند.

163

کاهش هزینه‌ها در ساخت خانه روی شیب

این خانه دارای دو عنصر پیچیده است که به لطف نوآوری‌های فنی از نظر اقتصادی امکان پذیر بوده است. سقف از طریق یک سیستم قالب دست‌ساز که با استفاده از یک توری فلزی قابل تغییر شکل بسیار کارآمد ساخته شده است. این تکنیک با توجه به گزینه‌هایی که معمولاً در ساخت و ساز مانند قالب‌های چوبی یا فولادی استفاده می‌شود، با هزینه بسیار کمتری ساخته شد. سطح تکمیل سقف توسط فلس‌های روی ساخته شده و با دست از مواد خام ساخته شده است. این امر در مقایسه با سیستم‌های پیش ساخته ارائه شده توسط صنعت، هزینه را کاهش داده است. به همین ترتیب، ساخت مبلمان به طور کامل با دست و از مدل‌های دیجیتال ساخته می‌شود. این تکنیک‌ها که بین دستی و دیجیتال پرش می‌کنند، ترکیبی منحصربه‌فرد از کیفیت‌ها را ایجاد کرده‌اند.

164165166167168

169

منبع: چیدانه

منبع: faradeed-190518

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد