به گزارش اکوایران، بازار سهام روز شنبه شاهد کاهش قیمت 90 درصد از اوراق بازار سهام بود. ریزش قیمتی دیروز با دامنه حد نوسان دو درصدی محدود شده بود که از ریزش بیشتر قیمت‌ها و شاخص‌های سهامی جلوگیری کرد.

روند نزولی قیمت سهام در معاملات روز شنبه باعث شد تا حباب صندوق‌های اهرمی و مخصوصاً حباب صندوق موج افزایش یابد. صندوق‌های با پشتوانه طلا نیز با اندکی کاهش حباب همراه شدند و ارزش NAV آن‌ها به قیمت واحد‌های صندوق نزدیک‌تر شد.

دیروز بالاترین حباب صندوق‌های اهرمی به صندوق موج با 27.7 درصد تعلق گرفت و پس از آن، صندوق اهرم با 16 درصد بیشترین حباب را به ثبت رساند. در بین صندوق‌های با پشتوانه طلا نیز، صندوق زر، روز گذشته با بیش از 14.7 درصد حباب در رتبه اول قرار گرفت و صندوق طلا نیز با 14.7 درصد حباب در رتبه دوم قرار داشت.

اوراق اخزا در صدر جدول بازدهی

نرخ سود مؤثر سالانه اخزا نیز که در این روز‌ها بسیار مورد تحلیل قرار می‌گیرد؛ دیروز برای نماد اخزا 105 به 37.01 درصد رسید. یازده اوراق اسناد خزانه اسلامی دیگر نیز در روز گذشته سود مؤثر سالانه بیشتر از 36 درصد دارند.

شفن در 1402 چقدر سود ساخت؟

030305

بسیاری از تحلیل‌گران بازار سهام در این روز‌ها یکی از عوامل مؤثر بر ریزش شاخص‌های سهامی را افزایش سود مؤثر اوراق اخزا می‌دانند و معتقدند این سیاست‌گذاری انبساطی، موجب تشدید روز افزون رکود در معاملات سهام و اقتصاد کشور می‌شود.

اولین مذاکرات بانک ابوظبی برای خرید سهام چهارمین بانک ترکیه به مشکل ارزیابی خورد؟!