به گزارش اکوایران، با توجه به میزان پایین انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود در هفته گذشته، همچنان بالا باقی ماند.

به نوشته کیتکو، قیمت طلا در روز یکشنبه (30 اردیبهشت)‌ با قیمت 2 هزار و 421 دلار به ازای هر اونس آغاز به کار کرد و پیش از صبح چهارشنبه (2 خرداد) که روند نزولی ثابتی را آغاز کرد، بالای مرز 2 هزار و 400 دلار باقی ماند. انتشار صورت‌جلسه کمیته فدرال بازار باز (زیرمجموعه‌ای از سیستم فدرال رزرو) در جلسه آوریل/می در بعد از ظهر چهارشنبه نیز کمکی نکرد زیرا برخی از اعضا بر لزوم افزایش بیشتر نرخ بهره تأکید داشتند.

قیمت لحظه‌ای طلا در پنجشنبه به پایین‌ترین سطح هفتگی خود یعنی 2 هزار و 325 دلار به ازای هر اونس رسید و تا بعد از ظهر جمعه کمی پایین‌تر از سطح 2 هزار و 335 دلار معامله شد که نشان‌دهنده کاهش بیش از 3/30 درصدی در طول هفته است.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، بیش از سه-چهارم کارشناسان معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت به ثبات می‌رسد یا کاهش خواهد یافت، هرچند نیمی از معامله‌گران خرد همچنان بر این باورند که قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد.

«دارین نیوزوم»، تحلیل‌گر ارشد بازار در وب‌سایت Barchart.com، اعلام کرده:‌ «کاهش [قیمت طلا] محتمل است. طلای ماه ژوئن هفته آینده پتانسیل بیشتری برای کاهش دارد و به‌طور بالقوه پایین‌تر از کف قیمت 2 هزار و 326 دلار روز جمعه بسته خواهد شد.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفته: «من نسبت به قیمت طلا در هفته آینده نظری خنثی دارم. با تعطیلات ایالات متحده و نبود رویدادهای مهم، ممکن است یک هفته آرام در پیش باشد.»

در این هفته، ۱۴ تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و دیدگاه نسبت به این فلز گران‌بها برای کوتاه مدت عمدتا منفی بوده است. تنها سه کارشناس، که معادل ۲۱ درصد هستند، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه هشت تحلیل‌گر، معادل ۵۷ درصد، پیش‌بینی کاهش قیمت را داشتند. سه کارشناس دیگر، معادل ۲۱ درصد، پیش‌بینی می‌کنند که فلز زرد در هفته آینده روندی خنثی داشته باشد.

در همین حال، ۱۹۵ رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو به ثبت رسید. در این نظرسنجی ۹۴ معامله‌گر خرد، یا ۴۸ درصد، انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. همچنین ۵۰ نفر دیگر، یا ۲۶ درصد، پیش‌بینی کردند که قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، در حالیکه ۵۱ پاسخ‌دهنده، معادل ۲۱ درصد، انتظار دارند قیمت‌ها در طول هفته پیش‌رو، در یک محدوده باقی بمانند.