hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > وریا، شاهرگ حیات استقلال

وریا، شاهرگ حیات استقلال

پنجشنبه شب در شروع هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور، چهار دیدار برگزار شد و در مورد توجه‌ترین مسابقه، استقلال تهران و ذوب آهن در فولادشهر 2-2 مساوی کردند.
پنجشنبه شب در شروع هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور، چهار دیدار برگزار شد و در مورد توجه‌ترین مسابقه، استقلال تهران و ذوب آهن در فولادشهر 2-2 مساوی کردند. در مسابقه‌ای که آبی‌های مسافر از هیچ یک از دو صید جدیدشان (تبریزی و نویمایر) نتوانستند بهره‌ای بگیرند، وریا غفوری زننده هر دو گل آنان در دقایق 43 و 56 بود و برای ذوبی‌ها رضا حبیب‌زاده و گابریل فرناندو در دقایق 24 و 45 گلزنی کردند. واقعه ویژه و تلخ این دیدار، شکستن فک حبیب‌زاده بود. در این مسابقه هر دو دروازه بان (رحمتی و مظاهری) دو گل  خوردند اما دروازه‌بان گچسارانی و ملی‌پوش ذوب آهن با دو سه سیو حساس خود، مانع شکست خانگی آنان شد تا «استقلال شفر» در دومین فصل سرمربیگری این آلمانی نیز در جمع آبی‌ها در اصفهان بدون پیروزی بماند. هرچند مظاهری در پایان مسابقه مدعی شد هر 3 امتیاز این دیدار حق ذوبی‌ها بوده است. این را نیز بگوییم که هر دو تیم با داشتن یک اخراجی، بازی را 10 نفره به پایان رساندند و اگر ذوبی‌ها برای پر کردن جای وحید محمدزاده اخراجی در دیدار بعدی‌شان مشکل حادی ندارند، کارت قرمز محمد دانشگر، مدافع تازه آبی‌ها در لیگ هجدهم در دقیقه 1+90 کار وینفرد شفر را برای دیدار هفته سومش مقابل تراکتورسازی سخت‌تر کرد. اگر پژمان منتظری در پست دفاع وسط همچنان فیکس باشد، زوج تازه او هنوز مشخص نیست. روزبه چشمی یک بار دیگر در دسترس است اما هنوز به شرایط مسابقه‌ای نرسیده  و شاید سرمربی آلمانی استقلال، آرمین سهرابیان را از پست مدافع چپ به دفاع وسط ببرد.
 سایپا و «0-3 واژگون»!
دیگر واقعه مهم دیدارهای پریشب لیگ برتر، شکست 0-3 سایپا مقابل پیکان بود حال آن که نارنجی‌ها فصل تازه را با برد 0-3 مقابل سپیدرود شروع کرده و از دید شماری از آگاهان فوتبال از مدعیان قهرمانی در لیگ امسال نشان داده بودند. پیکان که در بازی اول از استقلال تهران صفر- صفر گرفته بود، این بار هم خط دفاعی‌اش پایداری نشان داد و به لطف اشتباهات مکرر دفاعی در تیم علی دایی، به یک پیروزی روحیه‌ساز رسید. محمد قاضی کهنه‌کار، سعید واسعی و ماهان رحمانی زنندگان سه گل پیکان بودند که گل رحمانی بازیکن تعویضی پیکان در دقیقه 2+90 به ثمر رسید و حسن ختامی بر شب خوب تیم مجید جلالی بود. با این شکست غیرمنتظره، تفاضل گل تیم دایی بعد از فقط دو بازی «صفر» شد و ترکیب نفرات قدیم و جدید در پیکان راحت و موفق نشان داد و از آن قبیل بودند مهدی شیری، علی حمودی و مگنو باتیستا. مهدی ترابی، مهاجم ملی‌پوش سایپا که در نیم فصل دوم برای پرسپولیس به میدان می‌آید، در این مسابقه اسیر مدافعان پیکان بود و رحیم زهیوی، مهاجم این فصل سایپا که در دقیقه 67 تعویض شد، اعتراف کرد تیمش بسیار بد بازی کرده و دایی حق داشته است عصبانی شود.
 برد مسلمی که تبدیل به باخت شد
استقلال خوزستان پنجشنبه شب در دومین مسابقه‌اش در لیگ هجدهم در زمینش 1-2 به پدیده خراسان باخت تا در پایان هفته دوم رقابت‌ها فقط یک امتیاز داشته باشد. بازی تا دقیقه 2+90 در سایه تک گل دقیقه 24 وحید خشتان با برتری 0-1 آبی‌های خوزستان پیش می‌رفت اما در همین مدت اندک و در دقایق 92 و 94 امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری دو گل متوالی زدند تا تیم مشهدی از باخت مسلم، یک برد شیرین بسازد. از همه جالب‌تر اینکه پدیده به سبب اخراج محمد قنبری از دقیقه 40 به بعد 10 نفره بازی می‌کرد اما سختکوشی‌اش و اشتباهات آبی‌های خوزستان باعث تغییر دراماتیک نتیجه در ثانیه‌های پایانی مسابقه شد.
 شکست قهرمان «لیگ یک»
اگر تیم سابق عبدالله ویسی (استقلال خوزستان) این هفته را با شکستی سپری کرد که وصف آن را آوردیم، تیم فعلی وی نیز یعنی نفت مسجدسلیمان 0-2 به پارس جنوبی جم باخت. در این دیدار عماد میرجوان و ابراهیم صالحی در دقایق 22 و 70 به سود پارس جنوبی که میزبان بود، گلزنی کردند و مهاجمان نفت شامل میداوودی و نصاری شب کم‌ثمری را سپری کردند. نفت مسجدسلیمان قهرمان فصل پیش لیگ دسته اول حالا یک امتیازی است ولی پارس جنوبی جم 3 امتیازی و امیدوار شده تا مثل فصل پیش یک نیم فصل اول خوب را داشته باشد.

بــــرش
خطر از بیخ گوش حبیب‌زاده گذشت
دقیقه 24 بازی دو تیم ذوب آهن و استقلال تهران، رضا حبیب‌زاده با یک ضربه سر دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد اما این گل برای او و تمامی دنبال‌کنندگان بازی بسیار تلخ بود. حبیب‌زاده در دهانه دروازه استقلال با ضربه سر توپ را وارد دروازه استقلال کرد اما در همین لحظه ضربه غیر عمد وریا غفوری به صورت او برخورد کرد تا این بازیکن دچار مشکلی جدی شود. وضعیت حبیب‌زاده به حدی بد بود که دروازه‌بان استقلال ابتدا به این بازیکن کمک کرد و لحظاتی بعد تیم پزشکی استقلال و ذوب آهن خود را به این بازیکن رساندند. سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره مصدومیت این بازیکن گفت: «با توجه به صحبت‌هایی که با اورژانس و مسئولان بیمارستان داشتیم، فک‌ حبیب‌زاده شکسته است. از کادر پزشکی استقلال و تیم خودمان تشکر می‌کنم که بموقع سر صحنه حاضر شدند، چون زبان رضا جلوی تنفس او را گرفته و ممکن بود حادثه بدی رخ دهد.» همچنین نمازی درباره مصدومیت حبیب‌زاده در نشست خبری گفت: «بازیکن مصدوم ما حداقل دو ماه زمان نیاز دارد. با توجه به اینکه از لحاظ فیزیکی نمی‌تواند خوب غذا بخورد، باید به او کمک کنیم.» وریا غفوری، گلزن استقلال در پایان بازی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد: «متأسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داد، من برای او آرزوی سلامتی می‌کنم.» وی در ساعاتی بعد در پست اینستاگرامی نوشت: «فقط خدا میدونه چقدر حالم گرفته هستش. امیدوارم زود خوب شی رضا جان. لطفاً برای رضای عزیز دعا کنید.» حال عمومی حبیب‌زاده خوب است و مراحل بعدی درمانش با عمل جراحی پیگیری می‌شود. بازیکن فصل گذشته نفت تهران و فعلی ذوب آهن با این مصدومیت حداقل دو ماه از میادین دور خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد