hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > افزایش 5 برابری پذیرش بیماران خارجی در مراکز درمانی دولتی شیراز

معاون علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

افزایش 5 برابری پذیرش بیماران خارجی در مراکز درمانی دولتی شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدعی شد که پذیرش بیماران خارجی در مراکز درمانی دولتی این کلانشهر، سال گذشته 5 برابر رشد داشته است.

دکتر مهرداد شریفی در حالی مدعی رشد میزان پذیرش بیمارانی از سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه در شیراز است که برخی فعالان گردشگری سلامت اعتقاد دارند به دلایل مختلفی، شاهد گرایش افراد برای دریافت خدمات درمانی از سایر کشورهای همسایه ایرانی هستند.

شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: بیش از ۱۵ هزار بیمار خارجی در یکسال گذشته در مراکز مختلف بخش درمان و سلامت شیراز پذیرش و از خدمات تخصصی و فوق تخصصی بهره مند شده‌اند.

این درحالیست که سال 1400 تعداد بیماران خارجی مراجعه کننده به مراکز درمانی شیراز توسط شریفی، 6242 نفر اعلام و این آمار برای 9 ماهه ابتدایی سال 1401 از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود 11 هزار نفر اعلام شده بود!!

او در خصوص اینکه در حال حاضر چه تعداد از مراکز درمانی شیراز مجاز به ارائه خدمات گردشگری سلامت هستند، افزود: در حال حاضر 27 مرکز درمانی در شیراز می توانند خدمات گردشگری سلامت ارایه دهند.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری سلامت می‌تواند یکی از مهمترین راه‌های تامین منابع مالی به ویژه در بخش سلامت باشد، اضافه کرد: برنامه ریزی و تلاش برای افزایش مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت ها و ارتقای فرایند های حوزه گردشگری سلامت در راستای پذیرش بیماران بین المللی از جمله برنامه های مهم این معاونت در دانشگاه است.

شریفی خاطرنشان کرد: همین امر نیز موجب افزایش پنج برابری پذیرش بیماران بین المللی در مراکز درمانی دولتی در نتیجه درآمدزایی 25 میلیارد تومانی بخش های IPD  و VIP بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی شیراز در سال گذشته شد.

این در حالیست که برخی فعالان حوزه گردشگری سلامت اعتقاد دارند که میزان تمایل افراد نیازمند خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کشورهای هدف نظیر کشورهای حوزه خلیج فارس، برای دریافت این خدمات در شیراز، علیرغم افزایش مراکز و مطب‌های ارائه دهنده این خدمات، کاهش داشته است.

برخی از منتقدان مدعی هستند که بخشی از آمارهای ارائه شده در خصوص تعداد بیماران خارجی دریافت کننده خدمات از مراکز درمانی دولتی در شیراز، مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در ایران است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد